יום שלישי, 5 ספטמבר, 2023

שיווק העסק יכול להיעשות מבחוץ, ולחסוך לחברות את הצורך בגיוס מנהל או מחלקת שיווק

חברות שעוסקות בקאנביס עושות טעויות קריטיות בשיווק העסק שלהן

שקד מוכיח ששיווק העסק יכול להיעשות מבחוץ, ולחסוך לחברות את הצורך בגיוס מנהל או מחלקת שיווק, זמן וגם הרבה מאוד כסף. בשנים האחרונות צבר התמחות ייחודית בעולם הקאנביס, והוא מספק שירותים מקיפים שעוזרים לחברות בתחום לדלג מעל טעויות קריטיות שמאפיינות את הענף הרגיש

שיווק העסק יכול להיעשות מבחוץ, ולחסוך לחברות את הצורך בגיוס מנהל או מחלקת שיווק

בשנים האחרונות תחום הקאנביס נהנה מפריחה אדירה ויחסי ציבור שמאפשרים לו לנסוק. החוקים החדשים בתחום הקאנביס הרפואי והיתרונות של הצמח בקטגוריות נוספות, הביאו לשגשוג של חברות שונות, שכל אחת עוסקת באפיק אחר, החל ממחקר ופיתוח ועד שיווק והפצה. 

אך לצד הפריחה, חברות העוסקות בקאנביס נאבקות בדעת הקהל ולא מצליחות לשווק את עצמן כראוי. “בגלל הרגישות של הנושא והחיבור של קאנביס לסמים, חברות רבות עושות טעויות קריטיות בתהליכי השיווק שלהן”, מסביר דורון שקד, יועץ אסטרטגי ושיווקי ותיק ובעל משרד הפרסום “שקד”‘, שצבר ניסיון ייחודי בתחום והוא גם יועץ הדיגיטל של העמותה לקאנביס רפואי. 

“יש לי היכרות עמוקה ואישית עם הנושא וכשאני רואה מבחוץ אתרים או מיתוג של סטארטאפים וחברות בתחום הקאנביס אני מיד מבין מה עמד מאחורי הבחירות השגויות שלהם. אנחנו כאן בשביל לעזור להם לעשות את זה מדויק ונכון עם הבנה של קהלי היעד וניסיון של שנים ארוכות בתחום השיווק”. 

באים עם חזון – ויוצאים עם עסק שעובד

חברת הפרסום שבבעלותו של שקד היא אחת המוכרות ביותר באזור באר שבע והדרום, עם מנעד לקוחות רחב ומגוון – שכולם הגיעו על בסיס המלצות מפה לאוזן. “עם התפתחות החברה, עלה הצורך מהלקוחות לקבל מאיתנו יותר מלוגו, מיתוג או בנייה של אתר”, אומר שקד.

“מה שהיה חסר להם בעיקר, זה מישהו שינחה אותם מה לעשות ואיך לפעול בכל מה שקשור לשיווק ולמכירות. כשהבנתי שזה הצורך של הלקוחות שלנו, הבנתי שהם בעצם זקוקים לי כיועץ אסטרטגי, מנהל שיווק צמוד.

“היום, לקוחות כאלה מקבלים מעטפת שלמה של שירותי פרסום וייעוץ אסטרטגי, הם מגיעים עם חזון לעסק, עם רעיון התחלתי, ויוצאים עם המפתחות לעסק של עצמם. זה תהליך מדהים”, הוא אומר בסיפוק.

ומה לגבי קאנביס?

“זה תחום שתפס תאוצה רק בשנים האחרונות ויש מעט מאוד אנשי שיווק שמבינים אותו לעומק. אני בעצמי מטופל כבר 7 שנים, אז אני מביא את השילוב הייחודי שלי מניסיון רב שנים בשיווק ובייעוץ והיכרות אישית עם עולם הקאנביס על כל גווניו וקהלי היעד שלו”, אומר שקד. 

עד כמה זה באמת מחליף את מחלקת השיווק בתוך העסק?
“להשקיע במערך שיווק שיתחיל מאפס ויבזבז הרבה זמן וכסף בלמידה, זה לא תהליך פשוט לעסק. הלקוחות שאני מלווה מקבלים על מגש של כסף את כל הניסיון שצברתי בתחום השיווק, הפרסום והמכירות בכל התפקידים שהייתי בהם קודם כבעל משרד פרסום,  המשרד שלנו גם מספק להם את כל השירותים הנלווים שהם צריכים, או מחבר אותם לספקים הנכונים שאני עובד איתם שנים ארוכות – זה עוד יתרון משמעותי שחוסך הרבה”.

“לא כל בעל עסק יודע לעשות שיווק”

היום מתפקד שקד בין היתר כיועץ הדיגיטל של העמותה למטופלי קאנביס רפואי והוא מלווה חברות העוסקות בתחום בתהליכי שיווק ארוכי טווח. חממת הסטארטאפים CanNegev היא דוגמא לאחת החברות שהוא מלווה. “עם קאנגב היה צורך בהקמה של מיתוג ואתר שיהיה תואם את הגוון ההייטקי שלה, אך לצד זאת את ההתמחות בחברות קאנביס רפואי. 

“כשחממת קאנגב הגיעו אליי הם שיקפו את מה שכל הענף סובל ממנו: הפחד להיתפס כעסק בתחום הסמים או חלילה כחברה שמעודדת שימוש בסמים. כשהפחד הזה נמצא שם חברות מתחילות לעשות טעויות בבחירת השפה שלהן והתוצאה לא משרתת את המסרים ואת המטרות של החברה. 

“בתהליך ממוקד התחלנו ללוות את החברה בבניית אסטרטגיית השיווק שלה ואז הצלחנו לייצר אתר מהוקצע שפונה לקהל היעד של קאנגב באופן מדויק עם שפה גרפית מתאימה שתוכל ללוות את החברה לאורך שנים ארוכות”, מסביר שקד ומוסיף כי “שיווק הוא חלק מרכזי ובלתי נפרד מכל עסק משגשג ומצליח, אבל לא כל בעל עסק יודע לעשות את זה נכון, ומעט מאוד עסקים בישראל יכולים להרשות לעצמם את עלות השכר של מנהל שיווק שכיר, או של מחלקת שיווק שלמה. בנוסף, היום, כשהשיווק הופך להיות בעיקר דיגיטלי וחוקי המשחק משתנים מדי יום – עסקים רבים פשוט לא עומדים בקצב”. 

“אישור הייצוא יעשה בום בענף”

לדברי שקד בתחום הקאנביס צפויה התרחבות משמעותית עם המון חברות שכבר מגדלות את הצמח ומחכות לאישור הממשלה לייצוא. “ברגע שיאשרו את ייצוא הקאנביס יהיה פה בום רציני של הענף וחברה שלא תדע לשווק את עצמה נכון תישאר מאחור. יש המון חברות בתחום והרבה משקיעים שמבינים את הפוטנציאל, אבל חשוב לבלוט מעל כולם ולהביא שפה שתבטא את היתרונות מבלי ליפול למלכודות נפוצות. 

“לצד המעורבות שלנו בענף הקאנביס והידע שלנו בכל החידושים בתחום השיווק הידגיטלי והפרסום, אנחנו מוכנים גם עם תשתית למערכת שיווק בכל שפה. כך, חברות שמעוניינות בהפצה עולמית יכולות למצוא אצלנו את כל הכלים ליצירת אסטרטגיה, אתר וחומרים שיווקיים שתואמים את קהלי היעד שלהם תוך התחשבות בתרבות ובמאפיינים שלהם. אנחנו לא עוסקים בתרגום חומרים אלא ממש בבנייה של אסטרטגיה שמתחשבת בצרכים של כל מדינה ושפה שיודעת להעביר את המסרים בצורה חדה ומקצועית”, מסכם שקד.

מעוניינים להתייעץ?

השאירו פרטים ליצירת קשר:

הגיבו לכתבה

נוקד קפיטל | Noked Capital

נוקד קפיטל | Noked Capital

מידע כללי אתר החברה: www.noked-capital.co.il שם חברה נוקד קפיטל בע”מ שם באנגלית NOKED CAPITAL LTD מספר חברה 514956846 סוג ארגון חברה סוג תאגיד ישראלית חברה

קרא עוד »
דילוג לתוכן