יום שלישי, 5 ספטמבר, 2023

משרד פרסום שקד דורון

מנהל שיווק להשכרה: באים עם חזון – ויוצאים עם עסק שעובד

דורון שקד מוכיח ששיווק העסק יכול להיעשות מבחוץ, ולחסוך לחברות את הצורך בגיוס מנהל או מחלקת שיווק, זמן וגם הרבה מאוד כסף. בדקנו מה זה אומר להיות הפנים של עסק שהוא לא שלך, ואיך בעלי עסקים יכולים להרוויח מזה…

משרד פרסום שקד דורון

“את כל הניסיון שצברתי בתחום השיווק והפרסום – הלקוחות שלי מקבלים על מגש של כסף” דורון שקד מוכיח ששיווק העסק יכול להיעשות מבחוץ, ולחסוך לחברות את הצורך בגיוס מנהל או מחלקת שיווק, זמן וגם הרבה מאוד כסף. בדקנו מה זה אומר להיות הפנים של עסק שהוא לא שלך, ואיך בעלי עסקים יכולים להרוויח מזה

שיווק הוא חלק מרכזי ובלתי נפרד מכל עסק משגשג ומצליח, אבל לא כל בעל עסק יודע לעשות את זה נכון, ומעט מאוד עסקים בישראל יכולים להרשות לעצמם את עלות השכר של מנהל שיווק שכיר, או של מחלקת שיווק שלמה. היום, כשהשיווק הופך להיות בעיקר דיגיטלי וחוקי המשחק משתנים מדי יום – עסקים רבים פשוט לא עומדים בקצב.

“לא כל בעלי העסקים רוצים או יכולים להקים מחלקת שיווק ולא כל בעל עסק מתאים להיות הפנים של החברה”, מסביר דורון שקד, יועץ אסטרטגי ושיווקי ותיק ובעל משרד הפרסום “שקד”.

“להרבה עסקים וחברות יהיה נכון יותר להיעזר במנהל שיווק חיצוני, שמגיע בדרך כלל עם ניסיון משמעותי יותר מכל מנהל שיווק שכיר רגיל, ויכול בנוסף, לספק לחברה מעטפת שיווקית שלמה שמותאמת לכל החידושים בתחום –  הכל תחת מטרייה אחת. הבעלים יכול להפסיק לשבור את הראש”.

 

“באים עם חזון – ויוצאים עם עסק שעובד”

חברת הפרסום שבבעלותו של שקד היא אחת המוכרות ביותר באזור באר שבע והדרום, עם מנעד לקוחות רחב ומגוון – שכולם הגיעו על בסיס המלצות מפה לאוזן. “עם התפתחות החברה, עלה הצורך מהלקוחות לקבל מאיתנו יותר מלוגו, מיתוג או בנייה של אתר”, אומר שקד.

“מה שהיה חסר להם בעיקר, זה מישהו שינחה אותם מה לעשות ואיך לפעול בכל מה שקשור לשיווק ולמכירות. כשהבנתי שזה הצורך של הלקוחות שלנו, הבנתי שהם בעצם זקוקים לי כיועץ אסטרטגי, מנהל שיווק צמוד”.

“היום, לקוחות כאלה מקבלים מעטפת שלמה של שירותי פרסום וייעוץ אסטרטגי, הם מגיעים עם חזון לעסק, עם רעיון התחלתי, ויוצאים עם המפתחות לעסק של עצמם. זה תהליך מדהים”, הוא אומר בסיפוק.

עד כמה זה באמת מחליף את מחלקת השיווק בתוך העסק?
“להשקיע במערך שיווק שיתחיל מאפס ויבזבז הרבה זמן וכסף בלמידה, זה לא תהליך פשוט לעסק. הלקוחות שאני מלווה מקבלים על מגש של כסף את כל הניסיון שצברתי בתחום השיווק, הפרסום והמכירות בכל התפקידים שהייתי בהם קודם.

“כבעל משרד פרסום, אני גם מספק להם את כל השירותים הנלווים שהם צריכים, או מחבר אותם לספקים הנכונים שאני עובד איתם שנים ארוכות – זה עוד יתרון משמעותי שחוסך הרבה”.

 

“חי את החידושים על בסיס יומיומי”

את דרכו המקצועית, שקד התחיל בכלל בתחום המוזיקה, כשעלה הצורך להקים אתר אינטרנט עבור שירותי המוזיקה שסיפק – והוא החליט לנסות לעשות את זה לבד. “אחרי שנה, כבר היתה לי חברה לבניית אתרים”, הוא נזכר.

ב-15 השנה האחרונות, שקד למד לעומק את כל יסודות השיווק הדיגיטלי, מעיצוב גרפי ועד לקידום אתרים. “ההתחלה שלי היתה במקביל ללידה של התחום כולו. אני מכיר את היסודות, אבל גם חי את החידושים על בסיס יומיומי, רוב ספקי הדיגיטל היום לא יכולים להגיד שהם היו שם מההתחלה”, שקד אומר בחיוך.

 

“ההכנסות של העסק הוכפלו פי 10”

“עם הזמן, הבנתי שהלקוחות צריכים אותי גם בצד העסקי כדי להיות בפרונט של החברה ולהעביר לקהל היעד שלהם את המסרים בצורה הכי חדה וממוקדת. באחד המקרים שאני מלווה, הגיעה אלי חברה על סף סגירה”, מספר שקד. “יש לה שירות מעולה ומוצר מבוקש – אבל העובדים לא הצליחו לדבר עם הלקוחות. היתה להם סטיגמה שלילית, והמתחרים שלהם נהנו מכל השלל.

“כשנכנסתי לעסק, המחזור של החברה עמד על 2.4 מיליון שקל. עשינו תהליך יחד, יצאנו למיתוג מחודש ודי מהר הצלחנו להסיר את כל המכשולים. היום, אגב, המחזור שלהם עומד על 28 מיליון שקל בשנה – יותר מפי 10”.

איזה סוגי עסקים מגיעים אליך?
“אני מלווה בעיקר חברות בגודל בינוני. חברת נגבים 7, למשל, שעוסקת בתחום קליטה ומחזור פסולת בניין בבאר שבע, הגיעה אלינו בשנה האחרונה במצב של עסק לא יציב שעתידו לא ברור. היום, אחרי תהליך מיתוג וחידוש, כשאני עומד בפרונט, הם מהווים תחרות קשה מאוד לחברות הוותיקות בתחום, וגם הצליחו להגדיל את מחזור הפעילות שלהם באחוזים מרשימים מאוד. זה תהליך מאוד מספק”, הוא מסכם.

לקביעת פגישה

השאירו פרטים ליצירת קשר:

הגיבו לכתבה

נוקד קפיטל | Noked Capital

נוקד קפיטל | Noked Capital

מידע כללי אתר החברה: www.noked-capital.co.il שם חברה נוקד קפיטל בע”מ שם באנגלית NOKED CAPITAL LTD מספר חברה 514956846 סוג ארגון חברה סוג תאגיד ישראלית חברה

קרא עוד »
דילוג לתוכן