יום שלישי, 5 ספטמבר, 2023

צילום: נופית לוי

נתיבי איילון הפכה לחלוצה טכנולוגית במגזר הציבורי

מידעטק הטמיעה בנתיבי איילון מערכת Priority בפרויקט שעלותו מיליוני שקלים

צילום: נופית לוי

חברת נתיבי איילון הטמיעה מערכת  Priority באמצעות מידעטק מבית מטריקס, כחלק ממהפך טכנולוגי שביצעה החברה בכל מערכות המידע. על ידי כך הפכה נתיבי איילון לחברה הממשלתית הראשונה  שפיתחה מודולים ייחודיים לתהליכי העבודה במגזר הציבורי. הפרויקט הושלם בספטמבר האחרון עם הטמעת שדרוגי גרסה עדכניים של המערכת. עלותו נאמדת במיליוני שקלים.

טרם הפרויקט בחברת נתיבי איילון פעלו מספר מערכות שאילצו את העובדים לבצע תהליכים ארגוניים באופן מבוזר, כמו למשל בניהול ההתקשרויות של החברה והבקרה התקציבית. במסגרת תהליך הצמיחה של חברת נתיבי איילון, הוכפל היקף הביצועים שלה ועלה צורך להטמיע מערכת ERP שתוכל להכיל את הגדילה המאסיבית הזו. מידעטק נבחרה ליישום הפרויקט במכרז פומבי לאחר שהוכיחה ניסיון רב בהטמעת מודולים המתאימים לתחומים כמו ניהול חוזים, התקשרויות, בקרה תקציבית, תשתיות ועוד. 

על מנת לייעל את תהלכי הארגון ולייצר חדשנות טכנולוגית בכל תהליכי התפעול שלו, פעלו אנשי המקצוע המיומנים של מידעטק, ביחד עם צוותי ה-IT של נתיבי איילון, כדי למחשב את כלל התהליכים הפנים ארגוניים של החברה. זאת באמצעות מערכת ERP חדשנית אחת בעלת ממשקי משתמש ווביים, שמספקת חוויית משתמש נוחה ויעילה.

במסגרת הפרויקט הוטמעו מודולי עבודה מפיתוחה של מידעטק שפעלו עד כה בהצלחה בפרויקטים שונים שאותם הובילה החברה, כמו למשל מודול הכספים ומודול הבקרה התקציבית. זאת לצד שני מודולים חדשים שפותחו עבור נתיבי איילון– מודול התקשרויות והועדות, שלמעשה מאפשרים לתעד ולנהל את תהליכי התקשרות עם ספקים ואת המכרזים והוועדות שמקיימת נתיבי איילון, בכפוף לחוק חובת המכרזים. כמו כן, במסגרת מודול ההתקשרויות וועדות נכלל גם המרכיב הייחודי לפרויקט הזה שנקרא “קונפיגורטור – מחירונים״. מדובר במנגנון המאפשר הקמה ועדכון של מחירונים באופן גמיש וביישום ללא פיתוח. המשתמש מקים דרישה להתקשרות, מחבר את המחירון המתאים לסוג העבודה, מפרט את המבנה ומאפייניו, והמערכת עושה את החישובים עבורו, שמגדירים את אבני הדרך לתשלום ואת התעריפים הסופיים לכל סעיף. המודול הנוסף, הרשאות והתחייבויות כספיות, הינו מודול ייחודי למגזר הציבורי, אשר מאפשר לנהל את תהליכי התחשבנות גב-אל-גב מול ספקי ולקוחות החברה. 

המערכת החדשה מאפשרת כיום לנתיבי איילון בין היתר לנהל בצורה טובה יותר את נתוני הארגון, לספק הרשאות באופן פרטני בהתאם לצרכי העובדים ולתעד באופן ממוחשב תהליכי עבודה ושינויים שמבוצעים בהם. כמו כן, היא מניעה לפעולה את המשתמשים בה באמצעות מערך פעולות פרואקטיביות, במסגרתן נשלחות תזכורות והתראות במידת הצורך על מנת לפשט תהליכים וכדי לייעל אותם. המערכת מאפשרת גם הנגשה וחיבוריות ליתר מערכות הליבה של החברה, כמו גם לאפליקציות במובייל.

עובד כדורי, מנהל מערכות מידע בנתיבי איילון, סיפר: “נדרש מאיתנו להעמיד את הפרויקט הזה בזמן שהחברה מבצעת במקביל תהליכי בניה והתחדשות רוחביים. כל השינוי שיצרנו היה תוך כדי תנועה ועמדנו באתגר הזה. זאת בזכות גיבוי הנהלת החברה, ובראשם המנכ”ל איתמר בן מאיר, צוות העובדים באגף מערכות המידע וצוות העובדים של מידעטק, שהיו נחושים לסייע ולקדם את הפרויקט, לעמוד ביעדים שהוצבו עבורו, ואני שמח שאכן עשינו זאת”.

חנה שראל, מנכ”לית מידעטק, אמרה: “מידעטק הביאה איתה את הניסיון הרב שצברה בתחום ובמהלך הפרויקט פיתחה ויישמה מודולים יחודיים לעולם שבו נתיבי איילון פועלת. מדובר בפרויקט שסוכם על ידי כל הצדדים כהצלחה, באמצעות כוח אדם מיומן שידע לשתף פעולה ולבצע התאמות בצורה מסודרת ומדויקת, בדיקות נרחבות לאורך הדרך, והטמעה ויישום מקצועיים בדרך להשגת היעדים. כיום עובדים המשתמשים עם הגרסה המשודרגת, כאשר המערכת מספקת תוצאות יציבות שממנפות את הפעילות של נתיבי איילון. אין לי ספק שעם אישור התקציב הממשלתי עוד ועוד ארגונים במגזר הציבורי ילכו בעקבות החלוציות שהפגינה נתיבי איילון ויצטרפו לעולם טכנולוגי עדכני, מהיר ובעיקר יעיל יותר”.

הגיבו לכתבה

נוקד קפיטל | Noked Capital

נוקד קפיטל | Noked Capital

מידע כללי אתר החברה: www.noked-capital.co.il שם חברה נוקד קפיטל בע”מ שם באנגלית NOKED CAPITAL LTD מספר חברה 514956846 סוג ארגון חברה סוג תאגיד ישראלית חברה

קרא עוד »
דילוג לתוכן