יום שלישי, 5 ספטמבר, 2023

צילום דוברות עיריית אופקים

אושר תקציב עיריית אופקים: יעמוד על 232 מיליון שקלים

שילוב של קליטה ופיתוח לצד הגדלת ההכנסות מארנונה שלא למגורים יאפשר איזון תקציבי. ראש עיריית אופקים, איציק דנינו: “נמשיך לנהל את התקציב באופן אחראי”

צילום דוברות עיריית אופקים

לאחר עבודת הכנה מאומצת, אושר ביום שלישי בישיבה מיוחדת של מועצת העיר אופקים תקציב העירייה לשנת 2021. התקציב יעמוד על כ-232 מיליון שקלים – גידול ריאלי של כ-14 מיליון שקלים לעומת השנה החולפת, אשר ממשיך את מגמת הצמיחה בשנים האחרונות. 

צילום דוברות עיריית אופקים
צילום דוברות עיריית אופקים

גם השנה הוגש התקציב באי ודאות מסוים, וזאת בשל אי אישורו של תקציב המדינה לשנים 2020 ו-2021. אף על פי כן, ובדומה לשנים קודמות, הסתיימה שנת 2020 באיזון תקציבי – לצד המשך הגירה חיובית לעיר וקליטת מספר שיא של 527 משפחות חדשות. כעת, עם סיום עבודות הפיתוח אף נערכים בעירייה לקבל את שכונת רמת שקד, אשר תוקצבה בסכום ייעודי נוסף בסך 500 אלף שקלים, עבור אגף שפ”ע ולצורך תחזוקה וניקיון. 

כמו כן, נרשמה הצלחה מעל המשוער בשיווק מגרשים לתעשייה ולמסחר, כולל 184 דונם באזור התעשייה שקד. למכרזים שפורסמו התקבלו כ-1,300 הצעות של תעשיינים ויזמים – כמות חסרת תקדים בכל קנה מידה, כשבקרוב יתפרסם מכרז נוסף הנוגע ליתרת המגרשים. עוד תמשיך העירייה להוציא לפועל פרויקטים כלכליים, כגון הקמת בתי מלאכה, מבנה קריית הממשלה ופרויקטים נוספים.

“בנינו תקציב עירייה שמרני ואחראי, המשקף את השקפותינו ופועלנו לאורך השנים האחרונות”, אמר ראש עיריית אופקים, איציק דנינו. “כפי שאנו יודעים, מארנונה למגורים בלבד נוצר גירעון תקציבי, ולכן העירייה פועלת לאזן את התקציב: מצד אחד על ידי קליטה של תושבים חדשים ופיתוח שכונות חדשות – וזאת כחלק מחזון הצמיחה הדמוגרפית; ומצד שני – באמצעות הגדלת ההכנסות מארנונה שלא למגורים, על ידי שיווק ופיתוח של אזורי תעשייה ומסחר, אליו מתווספים ההסכמים שנחתמו עם המועצות האזוריות מרחבים ובני שמעון, אשר נוגעים להכנסות מבסיסי הצבא שעברו למשמר הנגב ולחצרים”.

“נמשיך להקפיד על תקציב יציב ואחראי כמו בשנים החולפות”, סיכם דנינו. “זאת ע”י ניהול תקין וללא חריגות, באמצעות תכניות עבודת מקושרות תקציב, המבוססות על המטרות והיעדים של הרשות. לצד הגידול בתקציב העירייה אנחנו עדיין מזהים צרכים נוספים, ומודעים לכך שנדרשים תקציבים נוספים כדי שנוכל לחזק את השירות המוניציפלי בכל התחומים”.

הגיבו לכתבה

נוקד קפיטל | Noked Capital

נוקד קפיטל | Noked Capital

מידע כללי אתר החברה: www.noked-capital.co.il שם חברה נוקד קפיטל בע”מ שם באנגלית NOKED CAPITAL LTD מספר חברה 514956846 סוג ארגון חברה סוג תאגיד ישראלית חברה

קרא עוד »
דילוג לתוכן