יום שלישי, 5 ספטמבר, 2023

דלת כספת Shutterstock

מקצוע המנעולן: המקצוע הקל של המתעשרים החדשים

עולם התעסוקה משתנה וישראלים רבים מחפשים מקור פרנסה נוסף, כעת נראה שהתשובה לתחינותיהם נענית עם הזדמנות להכנסה שלא תבייש גם מנהל צוות בחברת היי-טק וותיקה. קורס מנעולנים של locksmith ילמד אתכם כל מה שאתם צריכים לדעת כדי להתחיל לעבוד כמנעולנים.

דלת כספת Shutterstock

עולם התעסוקה משתנה וישראלים רבים מחפשים מקור פרנסה נוסף, כעת נראה שהתשובה לתחינותיהם נענית עם הזדמנות להכנסה שלא תבייש גם מנהל צוות בחברת היי-טק וותיקה. קורס מנעולנים של locksmith  ילמד אתכם כל מה שאתם צריכים לדעת כדי להתחיל לעבוד כמנעולנים, החל מאיך לפרוץ מנעולים, דרך שיווק העסק ועד תחילת העבודה עצמה. כל מה שאתם צריכים הוא מספר שעות עבודה ביום ואתם בדרככם למשכורות שרבים רק יכולים לחלום עליהן.

אם אתם כמו ישראלים רבים החיים את המציאות של ישראל 2020 בצל מגיפת הקורונה, כנראה שגם אתם מחפשים כעת דרך לעשות הכנסה נוספת. הקורונה אמנם תפסה אותנו לא מוכנים, אבל החיפוש אחר הכנסה נוספת היה קיים מאז ומתמיד. לכולנו יש את החלום על החופשה בחו״ל שאנחנו מתכננים כבר שנים או על רכב חדש שאנחנו רוצים לקנות וברוב המקרים החלומות שלנו לא כלכך זולים.

אחרי שנים שבהן משווקים הבטיחו לנו ״את הדבר הבא״ או ״הדרך הקלה להתעשרות״, מגיעה הזדמנות אמיתית – כזו שלא תבקש מכם להשקיע מכספכם, לא תכריח אתכם לעשות תואר ראשון ואפילו לא תדרוש מכם ניסיון. כל שתצטרכו לעשות הוא לשבת מול קורס האונליין של locksmith שילמד אתכם כל מה שאתם צריכים על פריצת מנעולים ומשם המסלול לחופש כלכלי פרוס לרגליכם.

 

עולם של הזדמנויות

תחום המנעולנות הוא כיום אחד התחומים הנחשקים עבור כל מי שרוצה להגיע למשכורת של 15 אלף שקל בחודש בלי להתאמץ יותר מדי, בלשון המעטה. מבדיקה קצרה בכלי חיפוש מילות המפתח של גוגל, הנותן אינדיקציה לכמות החיפושים שמבצעים אנשים בכל חודש, עולה כי בשנה ישנם בממוצע לפחות מיליון חיפושים של אנשים שנתקעו מחוץ לדלת ביתם או רכבם ומחפשים כעת גיבור שיושיע אותם ויפתח להם את הדלת.

 

מספיק שתענו על 50 קריאות בחודש שבכל אחת תעשו בממוצע 300 שקלים והגעתם ל-15 אלף שקל בחודש במינימום מאמץ. ומה זה דורש מכם אתם שואלים? אם פרסמתם את עצמכם באזור המרכז, רוב הקריאות שתענו להן יהיו במרחק נסיעה קצרה מהבית שלכם. לפרוץ דלת פלדלת רגילה לוקח 5-10 דקות והתשלום הממוצע על כך הוא 250 שקלים. עכשיו תעשו את החישוב לבד, קפצתם לבית של לקוח שאיבד את המפתחות או ננעל בחוץ, לקח לכם 20 דקות להגיע, 10 דקות לעשות את העבודה ועוד 20 דקות חזרה הביתה, לא עברה אפילו שעה וכבר יש לכם בכיס 250 שקלים, וזו רק ההתחלה.

החיפוש אחר הכנסה נוספת

אחרי שהבנתי שמדובר בהזדמנות שחבל לפספס, ותוך כדי שאני מחפש אחר מקור הכנסה נוסף בעקבות הקורונה, התחלתי לרחרח ולחפש מידע קונקרטי על תחום המנעולנות. דיברתי עם חבר שעובד בתחום – כבר הרבה זמן הוא מנסה לשכנע אותי לעשות את הקורס של locksmith ולהתחיל לעבוד כמנעולן אבל כנראה שהייתי צריך מגיפה עולמית כדי להזיז את עצמי ובאמת לעשות את הבדיקות.

נפגשתי עם חבר שלי אביב ויידנפל, סטודנט בן 24 שעובד בתחום כבר לא מעט זמן. אביב לא יזם בנשמה ובינינו הוא גם לא הבן אדם הכי חרוץ בעולם. הוא תמיד חיפש את הדבר הבא, הדרך לעשות כסף טוב מבלי לקרוע את התחת. אחרי שהוא ניסה מספר דברים שנכשלו הוא החליט לעשות לפני כשנתיים קורס של פריצת מנעולים ומאז הוא עובד בתחום ועושה סכומים שרוב האנשים יכולים רק לחלום עליהם.

 

אביב ויידנפל. צלם: לידור סמדג'ה
אביב ויידנפל. צלם: לידור סמדג’ה

אחרי התלבטות קצרה החלטתי להיפגש עם אביב כדי לדבר ״עסקים״ וביקשתי ממנו שיספר לי קצת על התחום ועל העבודה שהוא עושה:

הזדמנות שלא שווה לפספס

״נכון להיום תחום המנעולנות עדיין לא עבר רגולציה ואינו מפוקח, כל מי שרוצה להיות מנעולן יכול להתחיל לעבוד בתחום באין מפריע מבלי שיצטרך להוציא רישיון, לשלם אגרה ולעבור תהליך בירוקרטי ארוך. היום יותר מתמיד ההזדמנות זמינה עבור כל מי שרוצה לשנות את חייו ולרכוש מקצוע חדש בו הוא יוכל לעשות משכורות גבוהות, כשייתכן ובעתיד תנאי הכניסה לתחום כבר לא יהיו כלכך קלים״, מסביר אביב (24) שכבר שנתיים עובד בתחום לאחר שסיים את קורס locksmith בו הוא למד את כל סודות ענף המנעולנות.

 

“ענף המנעולנות ניצב כיום בצומת דרכים: מצד אחד ישנה המון עבודה ומצד שני אין המון מנעולנים מקצועיים מספיק שיודעים לספק את כל מגוון הפתרונות שהלקוח הממוצע זקוק להם. אנשים יוצאים מהבית, נוסעים לעבודה או לחברים וכשהם רוצים לחזור חזרה הם מגלים שאיבדו את המפתחות לרכב או לבית. זה קורה לכולנו וברור שהדבר היחיד שנוכל לעשות הוא להתקשר למנעולן שיעזור לנו לפרוץ את הדלת״

 

״אני מגיע עד לבית הלקוח או לרכב שלו, פורץ את מנגנון הנעילה ו*קלאק קלאק קלאק* הדלת נפתחת והיום ניצל, הלקוח אסיר תודה ועוד רגע מתחיל כבר לנשק לי את הרגליים מרוב אושר. אני חוזר הביתה בהרגשה טובה שעזרתי למישהו, ועם אקסטרה 250 שקלים על עבודה שלקחה לי 5 דקות״.

 

אז אתה כל היום יושב ומחכה לקריאות?

״ממש לא. זה היופי בעבודה הזו, היא גמישה ואני יכול לבחור מתי לעבוד ואילו קריאות לקחת. אני יכול להיות עם חברים או ללמוד למבחן ופתאום לקבל קריאה, אני יוצא לעבודה קצרצרה וחוזר עם כסף מזומן בכיס. אם היית שואל אותי לפני כמה שנים מה אעשה בתקופת הלימודים כנראה שהייתי אומר לך שהייתי הולך לעבוד במלצרות, לקרוע את עצמי ולהגיע למשכורת חודשית של 6 או 7 אלף שקל בלחץ. פה יוצא שאני עובד מתי שנוח לי, העבודה קלה ואני עושה סכומים שרק יכולתי לחלום עליהם קודם לכן. בחודש שעבר עשיתי 24 אלף שקל ולא קרה שנתתי יותר מ-5-6 שעות עבודה ביום. בסכומים שאני עושה אני לא ממהר לקרוע את עצמי ומשתדל גם ליהנות מהזמן החופשי שלי.

 

ואם נכנסות קריאות, לא חבל לוותר ככה על הכסף?

אני לא מוותר על כלום, ההיפך, אני יכול להרוויח כסף גם כשאני לא עובד, זה החלק הכי מטורף. כשאני מחליט לקחת יום חופש כמובן שהטלפונים ממשיכים להגיע אבל במקום לקחת את העבודה לעצמי אני מעביר אותה למנעולן אחר. בתמורה לעבודה שהעברתי לו הוא נותן לי 30 אחוז מהתשלום על העבודה, אם מדובר בעבודת פריצת בסיסית שהתשלום עליה הוא 250 ש״ח, יוצא שעשיתי 75 שקל רק מלענות לטלפון, וכמובן שישנן עבודות שבהן גם משלמים יותר.

 

מה זאת אומרת? זה לא רק לפרוץ מנעולים וזהו?

״רחוק מזה, זו רק ההתחלה״, אומר אביב עם חיוך וממשיך להסביר, ״זה היופי בתחום הזה, פריצת דלת פלדלת (דלת כניסה) מתומחרת ב-250 שקלים ומשם אתה רק עולה. אין מנעולן שרק פורץ דלתות פלדלת וזהו, אחרת זה מגביל אותך וכל הרעיון הוא ליצור לעצמך כמה שיותר הזדמנויות להרוויח״.

 

״יש מחירון שלפיו עובדים רוב המנעולנים בישראל אז אפילו אין צורך להתמקח עם הלקוח, אתה פשוט שולח אותם לאתר של איגוד המנעולנים והם יכולים לראות בעצמם שהמחיר שנתת להם הוא המחיר המקובל בשוק. פריצת דלת רכב, דלת עץ ודלת פלדלת מתומחרת ב-250 ש״ח, פריצת כספת ביתית 350 ש״ח, כספות גדולות לעסקים כבר מגיע ל-800-900 ש״ח. אם אני פורץ ואחר כך מחליף צילינדר, עבודה של 40 דקות, זה 500 ש״ח וכך זה ממשיך.
״נוסף על פריצת מנעולים ישנה גם עבודה של ציפוי דלתות – לאנשים שרוצים לעשות חיפוי לדלת. ציפוי לוקח 40 דקות והמחיר הוא בסביבות 1,100 שקל. החלפת צילינדר לדלת פלדלת לוקחת 20 דקות ומתומחרת ב-500 שקלים. תיקון של דלת 350 שקלים וכך זה ממשיך.

 

״השמיים הם הגבול, אנשים תמיד צריכים לפרוץ דלתות, להחליף צילינדרים דפוקים, לתקן ציפויי דלתות ועל כל עבודה כזו אני עושה סכומים שמגיעים בממוצע ל-350-400 שקל בעבודה של חצי שעה בערך. אם אתה לוקח בחשבון שהרבה מהקריאות שאני מקבל הן בכלל בשעות הלילה, בהן התעריף קופץ ב-250 שקל בערך על כל עבודה, אז אתה מתחיל להבין איך מגיעים למשכורות המטורפות שעושים בתחום״.

 

נשמע מדהים אבל איך מגיעים ללקוחות? לא כולם מבינים בשיווק

״מנעולנים הם מנעולנים ומשווקים הם משווקים, אני לא מתיימר להיות משווק אבל גם עם הידע המינורי שיש לי בשיווק אני עדיין מצליח להביא ארגזים של עבודה. השיטה שמביאה לי הכי הרבה עבודה היא חלוקת מגנטים מדלת לדלת.

״מגנט עולה לי בממוצע 10 אגורות ליחידה, אני לוקח ילד שיחלק אותם ואומר לו שעל כל דלת הוא מקבל 20 אגורות – מסתכם ב-30 אגורות לדלת. יוצא לי בסוף שביום חלוקה אחד אני יכול להגיע לאלף דלתות בעלות מצחיקה של 300 שקל״.

 

״המגנטים נשארים על הדלתות ואנשים מתקשרים גם חודש או חצי שנה אחרי ששמתי להם את המגנט על הדלת. בממוצע יוצא שכל 1,000 מגנטים שאני שם מייצרים לי בין 1% ל-3% קריאות. נגיד שיצא לי רק 1%, זה 10 קריאות, קריאה ממוצעת מכניסה לי 350 שקל, יוצא שבהשקעה של 330 שקל אני מייצר עבודה בשווי 3,500 שקל! זה מדהים״.

 

מפתח בצילינדר Shutterstock
מפתח בצילינדר Shutterstock

 

טוב זה באמת נשמע מדהים, אבל אתה חושב שזה מתאים לכל אחד?

״זה מתאים לכל בן אדם שרוצה לעשות כסף טוב ונמאס לו לעבוד קשה עבור משכורות זעומות. בוא נהיה כנים, לא כולנו מתאימים להיי-טק, ולמרות המשכורות המדהימות שעושים שם, תנאי הכניסה קשים בטירוף. אם אתה לא בשנות ה-20 לחייך, בעל תואר במדעי המחשב וניסיון של שנתיים בתכנות, איך עוד תוכל לעשות בישראל סכומים של 20 ו-30 אלף שקל בחודש?

 

״יש פה הזדמנות אמיתית, אתה לומד מקצוע, משווק את עצמך ומתחיל לקבל עבודות. אין פה חוכמות, מי שמשקיע בסופו של דבר בא על שכרו. יצא לי לפגוש הרבה מנעולנים, חלקם חבר’ה אחרי צבא שעובדים בתחום וחוסכים לטיול הגדול. ישנם סטודנטים כמוני שמשלבים את העבודה עם הלימודים. ישנם אנשים שלוקחים את זה כעבודה שניה, חוזרים הביתה אחרי יום עבודה, ומתחילים לקבל קריאות. וישנם כמובן גם המון פנסיונרים שנהנים מהאפשרות לעזור ולתקשר עם אנשים במקום לשבת כל היום בבית, ובסוף הם עוד יוצאים עם משכורת שקצבת הפנסיה שלהם לא מתקרבת אליה אפילו״.

 

איפה היית ממליץ להתחיל?

״מן הסתם שקודם כל צריך ללמוד את המקצוע. ישנם מספר קורסים היום בשוק אבל אחרי שעשיתי סקר שוק ובדקתי מה כל אחד מציע היה לי ברור שב-locksmith, הקורס שהוציא אבישי כהן, יושב ראש אגודת המנעולנים, אני אקבל את התמורה הטובה ביותר. הקורס של locksmith, בניגוד לקורסים אחרים, לא מלמד אותך רק איך לפרוץ מנעולים כי זה החלק הכי פשוט בסופו של דבר. בקורס קיבלתי כלים ששחררו אותי לדרך עם כל מה שאני צריך לדעת: פריצה של כל סוגי הדלתות, שכפול מפתחות, התמודדות מול כל התקלות הקיימות במנעולים ודלתות, וכמובן שגם מלמדים שם על שיווק ומכירות, איך להקים עסק ואיך לעשות שיתופי פעולה עם מנעולנים אחרים. זה רק חלק ממה שלמדתי בקורס ואחרי שסיימתי אותו כבר הייתי מוכן לצאת לדרך והיה לי את הביטחון להתחיל לעבוד.

 

נשמע כמו הרבה ללמד

״יש מה ללמוד אבל לא צריך להגזים, לא מדובר בתואר ראשון. כל הקורס מצולם ומועבר בצורה ברורה על ידי המדריך והחומר ברור וקל להבנה. לקח לי בערך שבועיים לעבור על כל הקורס, חרשתי עליו והתאמנתי מלא תוך כדי כי ממש נהניתי מזה.

התחלת לעבוד ישר אחרי שסיימת את הקורס?
״לא, כי לא היו לי לקוחות בהתחלה. אחרי שסיימתי יצרתי קשר עם חברה שמדפיסה מגנטים, לקחתי את אחי הקטן שיחלק אותם ותוך שלושה ימים כבר קיבלתי את הטלפון הראשון שלי – בחורה בשנות ה-30 לחייה שנתקעה מחוץ לדלת הבית חיפשה מנעולן שיפרוץ לה את הדלת. פרצתי לה את הדלת ובמקרה שלה היה צריך גם להחליף צילינדר. עבדתי 40 דקות, עשיתי 500 שקל ובשניה אחת כיסיתי את התשלום שהוצאתי על ההדפסה והחלוקה של המגנטים.

״ברגע שראיתי שזה באמת עובד התחלתי להדפיס עוד ועוד מגנטים ולחלק אותם ומאז העבודה לא נגמרת לרגע. כבר בחודש הראשון שלי בעבודה, מבלי שהיה לי ניסיון קודם, הכנסתי 13 אלף ש״ח ובחודשים שלאחר מכן הסכומים רק עלו כי המגנטים נשארים תמיד על הדלת וישנם אנשים שמתקשרים גם אחרי חצי שנה״.

 

לאן פונות פניך בעתיד, תמשיך לעבוד בתחום?

״אין בי שום צל של ספק שאני אמשיך לעבוד בתחום הזה. יש לי חברים שעובדים במקומות ״מכובדים״ – משרדי פרסום, מוקדי מכירות ועוד, הם עובדים הרבה יותר קשה ממני ומגיעים לחצי ממה שאני עושה בחודש ממוצע. אני מבחינתי מצאתי את הייעוד והתחום שלי״.

 

לפרטים נוספים על קורס locksmith ולהרשמה לקורס תוכלו להכנס ללינק הבא: https://bit.ly/3cd91zP

 

אבישי כהן ותעודת ההסמכה של הקורס
אבישי כהן ותעודת ההסמכה של הקורס

מעוניינים להירשם לקורס locksmith?

השאירו פרטים ליצירת קשר:

הגיבו לכתבה

נוקד קפיטל | Noked Capital

נוקד קפיטל | Noked Capital

מידע כללי אתר החברה: www.noked-capital.co.il שם חברה נוקד קפיטל בע”מ שם באנגלית NOKED CAPITAL LTD מספר חברה 514956846 סוג ארגון חברה סוג תאגיד ישראלית חברה

קרא עוד »
דילוג לתוכן