יום שלישי, 5 ספטמבר, 2023

ירון ריבו צילום אורי באיוך

עיריית נתניה הקימה מערך שירותי אבטחה מתקדם למערכות המידע באמצעות חברת 2BSecure

עיריית נתניה הובילה מהלך של חיזוק מערך אבטחת המידע באמצעות חברת BSecure2, חברת אבטחת המידע והסייבר של מטריקס, שהקימה מרכז ניטור פעולות אבטחה (SOC) המספק שירותי אבטחת מידע מנוהלים (MSSP).

ירון ריבו צילום אורי באיוך

עיריית נתניה הובילה מהלך של חיזוק מערך אבטחת המידע באמצעות חברת BSecure2, חברת אבטחת המידע והסייבר של מטריקס, שהקימה מרכז ניטור פעולות אבטחה (SOC) המספק שירותי אבטחת מידע מנוהלים (MSSP). המערך נותן שירות לאיתור, ניטור וניהול אירועי אבטחת מידע (SIEM SOC) בזמן אמת במתכונת 24/7, תוך שימוש במערכות מודיעין, פורנזיקה, אוטומציה ותגובה מהירה לאירועי סייבר. הפרויקט ארך כשלושה חודשים ולאחרונה עלה לאוויר.

מערך שירותי אבטחת המידע החדש מאויש על ידי אנליסטים ומומחי אבטחת מידע 24/7, ומאפשר לעירייה להגן על המערכות הקריטיות וסביבת הליבה באמצעות שימוש במגוון מערכות מתקדמות בחזית הטכנולוגיה, המתריעות ומטפלות באירועי אבטחת מידע ומתקפות סייבר בזמן אמת. במסגרת הפרויקט מספקת 2BSecure לעירייה מענה ראשוני מיוחד באמצעות “צוות תגובה ראשונית”, שתפקידו לתת סיוע ומענה מיידי ומהיר במקרה בו זוהה איום ממשי על המערכות ועיריית נתניה נדרשת לסיוע – מענה זה הינו ייחודי בקרב הרשויות המקומיות.

יוסי ביבס קרדיט סם ג'קבסון
יוסי ביבס צילום סם ג’קבסון

שיתוף הפעולה בין 2BSecure לעיריית נתניה החל לפני מספר שנים עם זכייתה של חברת 2BSecure במכרז לשירותי אבטחת מידע ומכרז נוסף לאספקת מערכת חומת אש וביצעה עבור העירייה מספר פרויקטים בנושא. הסינרגיה שבין שירותי אבטחת המידע שניתנו על ידי 2Bescure לאספקה ותפעול של מערכת חומת האש, הגבירות משמעותית את רמת אבטחת מידע והגנה על מערכות העירייה. אלה, לצד ההשקעה המתמדת במודעות של עובדי העירייה לנושאי אבטחת המידע, והשאיפה להקטנת סיכונים. לאחר שהוכיחה מקצועיות רבה, לצד היכרות מעמיקה עם מערכות העירייה בפרויקטים קודמים, בחרו אנשי מערכות המידע של העירייה ב-2BSecure להוביל גם את הפרויקט הנוכחי .

תהליך הקמת הפרויקט הנוכחי כלל בתוכו תכנון, אפיון, חיבור למערך SIEM בסביבת ענן, חיבור המערכות המקומיות של העירייה למערכת מרכזית, כתיבת נהלי עבודה ייעודיים, הגדרת דוחות רלוונטיים וטיוב המערכות. במהלך הפרויקט בוצע אפיון מעמיק לסביבת המערכות של העירייה, תוך הבנה של אופי הסביבה הייחודית והתאמת צרכי המערכות והשירותים השונים הפועלים בה. המורכבות המרכזית נגעה לאפיון וסיווג המערכות והנכסים הקריטיים של העירייה. המומחים של 2BSecure איתרו את המורכבות כבר בתחילת תהליך האפיון, ובעבודה משותפת עם הצוות הטכני של העירייה בוצע סיווג מפורט הנותן מענה ממוקד למקומות הרגישים ביותר.  

ירון ריבו, מנהל אגף מחשוב ומערכות מידע בעיריית נתניה אמר: “שיתוף הפעולה עם 2BSecure מרכז את כלל שירותי אבטחת המידע תחת קורת גג אחת, מסייע לנו להגן על מערכות העירייה ופועל בצורה אקטיבית לאיתור חולשות 24/7. כל אלה מציבים את עיריית נתניה כאחת מהרשויות המקומיות המובילות בעשייתן בתחום אבטחת המידע. כמי שעובד מקרוב ובעל מודעות גבוהה לכל נושאי אבטחת המידע, אני יכול לומר שמערך ה- SIEM SOC מהווה חוליה משמעותית המעניקה לנו רובד הגנה נוסף ומסייעת לנו להקטין את רמת הסיכון מפני פרצות סייבר ואבטחת מידע”.

יוסי ביבס מנהל מערך MSSP ב-2BSecure:”עיריות רבות אינן ערות לסכנות ומתקפות שמתרחשות בסביבה הפנימית שלהן ואירועי סייבר עוברים מתחת לרדאר ומתגלים רק שהנזק כבר נעשה. השירות שלנו נותן לעיריית נתניה את סל הכלים הנדרש כדי להבין היכן כדאי למקד את המשאבים הארגוניים ואיפה מתרחשים אירועים חשודים, תוך מתן מענה מהיר ואפקטיבי לאירועי סייבר.”

אודות 2Bsecure

2Bsecure, חברת אבטחת המידע והסייבר של מטריקס, הינה מהחברות המובילות בארץ בתחום מתן שירותי אבטחת המידע. החברה מספקת ליותר מ-250 חברות וארגונים בארץ ובעולם פתרונות אבטחת מידע מתקדמים בתחום הייעוץ והאינטגרציה. סל השירותים של החברה כולל בין היתר: ביצוע סקרים וביקורות, ביצוע מבחני חדירה, הדרכות והעלאת מודעות, ייעוץ, תכנון, יישום והטמעה של פתרונות אבטחת מידע ותקשורת. לחברה מומחים בעלי ניסיון מקצועי רב והסמכות בתחומי אבטחת מידע, תקשורת, אפליקציות ובסיסי נתונים המספקים פתרונות אבטחת מידע כוללים לארגונים.
החברה מספקת ללקוחות בישראל ובעולם שירותי אבטחה מנוהלים (MSSP) ומפעילה חמ”לי סייבר (Security Operations Center – SOC) בהם היא עוקבת אחר תנועות חשודות ברשת, מאתרת ומנתחת אותן. 

הגיבו לכתבה

נוקד קפיטל | Noked Capital

נוקד קפיטל | Noked Capital

מידע כללי אתר החברה: www.noked-capital.co.il שם חברה נוקד קפיטל בע”מ שם באנגלית NOKED CAPITAL LTD מספר חברה 514956846 סוג ארגון חברה סוג תאגיד ישראלית חברה

קרא עוד »
דילוג לתוכן