יום שלישי, 5 ספטמבר, 2023

אילוסטרציה

מלם תים מייצגת פתרון טכנולוגי מתקדם הוליסטי לבחינות מרחוק

מלם תים מייצגת פתרון טכנולוגי מתקדם הוליסטי לבחינות מרחוק – Proctortrack מבית Verificient העושה שימוש ב- AI, ליצירת תנאים אופטימליים לבחינה

אילוסטרציה

בתקופה זו, בה מתקיימים הלימודים מרחוק, ישנה חשיבות רבה ביעילות תהליך הלימוד בכלל וביצוע בחינות מרחוק, בפרט. תחום זה דורש תשומת לב מיוחדת מאחר ומדובר על כיתות גדולות, תלמידים בגילאים שונים והצורך בפיקוח ובדיקת הצלחת התהליך. קבוצת ה- IT  מלם תים נענתה לאתגר ולאחר מחקר בחרה לייצג את Proctortrack מבית Verificient הנחשב לפתרון מתקדם, מאובטח ונוח לשימוש, ליישום בחינות מרחוק.

צבי ברונר, מוביל תחום טכנולוגיה וחדשנות במלם תים. צילום רז רוגובסקי
צבי ברונר צילום רז רוגובסקי

המערכת  כוללת מגוון רכיבים מתקדמים כגון: הקלטה מלאה של כל תהליך הבחינה, שימוש באינטליגנציה מלאכותית (AI) לזיהוי פנים וניתוח רעשי רקע – הבחנה בין רעש רקע לא רלוונטי כגון נביחת כלב, לבין רעש הקשור לבחינה, אפשרות לנוכחות “בוחן” של המוסד, המפקח בזמן אמת ועונה לשאלות, ממשק עם מערכות לומדה (LMS), כגוןMoodle  ו-Blackboard ואפשרות להתממשק למנגנוני בחינות ייעודיות. כלי AI אלו מקצרים את הזמן הנדרש לעבור על כל ההקלטות בסדר גודל מרשים. ישנן הקלטות שאין בהן אנומליות ולכן אין צורך לצפות בהקלטה.

כמו כן, כוללת המערכת אפליקציה ייעודית המפעילה את מנגנון הבחינות, מתממשקת עם כל הדפדפנים וחוסמת גישה לדפדפנים ולכלים חברתיים אחרים בשלב הבחינה. ניתנת אפשרות ‘לגייס’ את הטלפון הנייד של הנבחן ולהשיג בכך את התכונות הבאות, על ידי הפעלת אפליקציה בטלפון: חסימת כל אפשרות להשתמש בטלפון הנייד הזמן הבחינה, כאופציה ניתן לאפשר את המחשבון ואת שעון העצר, הטלפון משמש כמעין מצלמה פנורמית וגם מקליט קול, כשהשילוב בין המחשב והטלפון הנייד מאפשרים פיקוח מרבי ובקרה על כל שלבי הבחינה.

Proctortrack, מוביל בחמישייה הפותחת של חברת גרטנר וכבר הפעיל מעל 3 מיליון תהליכי בחינות מרחוק. המוצר היה זמין גם לפני עידן הקורונה, אבל עכשיו מקבל משנה חשיבות. הפתרון כולל את כל התכונות לעיל ואף תכונות נוספות המגינות על טוהר הבחינות. בין לקוחות החברה ניתן לציין אוניברסיטאות כגון Rutgers, FIT, Northeastern וחברות כגון Cisco.

צבי ברונר, מוביל תחום טכנולוגיה וחדשנות במלם תים: “ניתן להתאים את המערכות הללו לדרישת מוסד הלימוד ואף ליישם מערכות כאלו לבחינות של תלמידים מוגבלים או תלמידים אשר לא יכולים להגיע למקום הבחינה, למשל, בחינות פסיכומטריות למתגוררים בחו”ל.

נושא הבחינות מרחוק מאפשר גם בקרה על הצלחת המערכות ללימוד מרחוק המופעלות בעידן זה. ללא בחינות מרחוק, יהיה קשה במיוחד לבצע אופטימיזציה של תהליך הלימוד מרחוק מאחר ואין מספיק ניסיון בתחום זה. הטכנולוגיה לבחינות מרחוק משלימה את תהליך הלמידה מרחוק ומשתלבת עם כלי לימוד מכוונים.  כמו כן, ברוב המוצרים, ניתן גם לשלב כלי בחינה אחרים בעזרת מנגנוני ממשקים (API) הקיימים ממערכות מסוג זה”.

הגיבו לכתבה

נוקד קפיטל | Noked Capital

נוקד קפיטל | Noked Capital

מידע כללי אתר החברה: www.noked-capital.co.il שם חברה נוקד קפיטל בע”מ שם באנגלית NOKED CAPITAL LTD מספר חברה 514956846 סוג ארגון חברה סוג תאגיד ישראלית חברה

קרא עוד »
דילוג לתוכן