יום שלישי, 5 ספטמבר, 2023

מיגוניות בשדרות יכוסו בעבודות אמנות המבוססות על שירי יוצרים יוצאי העיר

ממיגונית בטון – ליצירת אמנות: פרויקט חדש של הקרן לפיתוח שדרות בשיתוף עיריית שדרות ישלב קרוב בין המיגוניות המוצבות במרכז העיר ובשכונותיה לבין שירי היוצרים הבולטים מבין ילידי שדרות.

ממיגונית בטון – ליצירת אמנות: פרויקט חדש של הקרן לפיתוח שדרות בשיתוף עיריית שדרות ישלב  קרוב בין המיגוניות המוצבות במרכז העיר ובשכונותיה לבין שירי היוצרים הבולטים מבין ילידי שדרות. את במסגרת תצוגה אמנותית, בביצועו של אמן ה-POPART גיל גורן, אשר צפויה לכלול בין 6 ל-10 מיגוניות, ותערך בשיתוף פעולה עם אמנים כמו קובי אוז ולהקת טיפקס, רן אלמליח ולהקת כנסיית  השכל, חיים אוליאל ולהקת שפתיים, מיכה ביטון, ד״ר יצחק חופי ושמעון אדף. בהמשך צפויים להצטרף למיזם, שאוצרת שירלי משולם, אמנים נוספים. 

 

אומנות הרחוב המוצגת עושה שימוש ישיר בשטחן החיצוני של המיגוניות, כשכל מיגונית מוקדשת לשיר של יוצר בן העיר. לאחר איסוף חומרי ארכיון ופגישות של האמן עם היוצרים, הופך השיר לעבודת אמנות באמצעות תהליך הדפסה בפורמט רחב ומודבק למיגונית עצמה בשטח כולל של 40 מ”ר – באמצעות טכניקה הידועה בעולם האמנות בשם PASTE ART.

צילום גיל גורן
צילום גיל גורן

 

“העיר שדרות גאה באמנים הרבים שיצאו ממנה ומככבים בארץ ובעולם מזה עשרות שנים”, אמר ראש עיריית שדרות, אלון דוידי. “אני שמח שהאמן המוערך גיל גורן שם את האצבע על עשרות המיגוניות שפזורות בעיר בשל המצב הביטחוני, והחליט לייפותן עם יצירות מיטב בני ובנות שדרות מתחום האמנות. תודה לגיל על ההירתמות ולקרן לפיתוח שדרות על הובלת הפרויקט המקסים הזה שכולנו נהנה ממנו”.   

 

“המיגוניות הפזורות ברחבי העיר מהוות תזכורת יומיומית למציאות אותה חווים התושבים והמבקרים בעיר”, הוסיף מנכ”ל הקרן לפיתוח שדרות, מיכאל סימן טוב.  “אמנות במרחב העירוני היא אחת הדרכים להשרות אופטימיות, שמחה ותקווה. העיר שדרות, על אף אוכלוסייתה הקטנה במספר, החדירה למרכז ההוויה הישראלית את מיטב האמנים וההרכבים המוסיקליים. אותם אמנים בני שדרות שעשו את פריצתם תוך ההוויה הפריפריאלית מהווים במשך עשרות שנים חלק בלתי נפרד מהפסקול הישראלי”.

 

“יצירה מתוך כאב – זה חלק מהחוסן הגדול שלנו בתור תושבי שדרות”, סיכמה חן כהן מתיירות שדרות.  שימוש באמנות דרך המוזיקה, דווקא על גבי מה שממחיש מצב ביטחוני קשה (מיגוניות) – מהווה בעיני סמל למרחב היצירה הגדול בשדרות, ולחיזוק הגאווה המקומית. זו דרך מדהימה לספר את סיפורה המיוחד של שדרות”.

הגיבו לכתבה

נוקד קפיטל | Noked Capital

נוקד קפיטל | Noked Capital

מידע כללי אתר החברה: www.noked-capital.co.il שם חברה נוקד קפיטל בע”מ שם באנגלית NOKED CAPITAL LTD מספר חברה 514956846 סוג ארגון חברה סוג תאגיד ישראלית חברה

קרא עוד »
דילוג לתוכן