יום שלישי, 5 ספטמבר, 2023

קרדיט: Booking.com.

מחקר חדש: האם הישראלים מאמינים שיוכלו לשוב לטייל בבטחה?

מחקר חדש של Booking.com בוחן האם הישראלים מאמינים שיוכלו לשוב לטייל בבטחה. לאחר שנה של הגבלות, מחקר חדש הכולל יותר מ-28,000 מטיילים ברחבי 28 מדינות וטריטוריות חושף את תקוות היציאה לחופשה ואת הציפייה בקרב אנשים בישראל ובעולם בעקבות פריסות החיסונים.

קרדיט: Booking.com.

לאחר שנה של הגבלות, מחקר חדש הכולל יותר מ-28,000 מטיילים ברחבי 28 מדינות וטריטוריות חושף את תקוות היציאה לחופשה ואת הציפייה בקרב אנשים בישראל ובעולם בעקבות פריסות החיסונים

 

  • 71% מהמטיילים הישראלים אמרו שהם מעדיפים לצאת לחופשה מאשר למצוא אהבה אמיתית.
  • 61% מהישראלים העידו כי ייסעו רק למדינות אשר יישמו תוכניות לחיסון האוכלוסייה.
  • 80% מהישראלים מרגישים יותר תקווה לגבי חופשות ב-2021 הודות לחיסונים.
  • כשני שלישי מהישראלים (65%) מציינים שלא ייסעו ברחבי העולם עד שהם יחוסנו.
  • 61% מהישראלים דיווחו כי חוסר היכולת לצאת לחופשה השפיעה לרעה על בריאותם הנפשית.
  • 64% מהמטיילים הישראלים מוכנים להנחיה לפיה רק מי שהתחסן יוכל לצאת לחופשה.

 

ההשפעה שהייתה לנגיף הקורונה על חיי היומיום הפכה את השנה האחרונה לאחת מהשנים הקשות ביותר שנאלצנו לחוות, כאשר שמירה על ריחוק חברתי ושהייה ממושכת בבית הפכו לחלק מהשגרה החדשה. על אף העובדה כי נהיה צריכים להתמודד עם המגפה גם בזמן הקרוב, מחקר חדש חושף עד כמה אנחנו רוצים לספק את התיאבון שלנו לחקור את העולם. לאחר חודשים רבים של הגבלות, אוהבי הטיולים והחופשות מתחילים סוף-סוף לראות את האור בקצה המנהרה, הודות לפריסת החיסונים הרחבה ולהתפתחויות טכנולוגיות חדשניות בתחום הרפואה במאבק נגד נגיף הקורונה.

 

מתוך משימתה להקל על כולם לחוות את העולם, פלטפורמת המטיילים הדיגיטלית המובילה Booking.com חושפת תובנות של יותר מ-28,000 מטיילים ב-28 מדינות וטריטוריות*, וביניהן ישראל, כדי לגלות מה מייצר את התקווה הכי גדולה בקרבם לקראת היום שבו יהיה בטוח לנסוע ולטייל שוב, ומה צריכה התעשייה כעת כדי לחזור לעמוד על רגליה.

 

החיסונים מעניקים אופטימיות זהירה למטיילים

למרות הידיעה שעדיין לא הגענו לקו הסיום של המגיפה, כ-80% מהמטיילים הישראלים ושני שליש מהגלובליים (66%) מרגישים שיש יותר תקווה בכל הנוגע לטיולים ונסיעות בשנת 2021, בשל המחויבות הבלתי מעורערת של הקהילות המדעיות והרפואיות והפריסה הרחבה של החיסונים בעולם נגד נגיף הקורונה. מספר דומה של מטיילים ישראלים (77%) ומספר זהה של מטיילים גלובליים (66%) טענו כי חוסר היכולת לטייל באופן נרחב בשנת 2020 גרמה להם להתגעגע עוד יותר לטייל ולנפוש בשנת 2021. 

 

נראה שהמטיילים מביעים אמון גדול בחיסונים, כאשר כשני שלישי מהישראלים (65%) ויותר ממחצית מהמטיילים בעולם (59%) מציינים שהם לא ייסעו ברחבי העולם עד שהם יחוסנו. נתון זה עולה ל-83% בקרב הישראלים בני 55 ומעלה, ול-68% בקרב בני אותו גיל בעולם, בעוד ש-61% מהישראלים ו-55% מהמטיילים הגלובליים העידו כי ייסעו רק למדינות אשר יישמו תוכניות לחיסון האוכלוסייה. יחד עם זאת, נראה כי עדיין ישנה תחושה של היסוס מסוים מכיוון שקרוב לשליש מהישראלים (32%) עדיין לא בטוחים אם החיסון באמת יבטיח שאכן יהיה ניתן לטייל באופן בטוח יותר. המטיילים בעולם מעט יותר פסימיים כש-41% דיווחו כי הם מטילים ספק ביכולת של החיסון לספק ביטחון בתחום הטיולים. 

 

אהבה חדשה או קידום בעבודה? הישראלים מעדיפים חופשה

למרות שרוב המטיילים מביעים אופטימיות, הם מבינים שחוסר היכולת לצאת לחופשה במהלך 2020 כמו בשנים קודמות השפיעה בצורה משמעותית על נפשם ורווחתם – 61% מהישראלים דיווחו כי הדבר יצר השפעה שלילית על בריאותם הנפשית, כאשר 59% מהם העידו כי הם הרגישו כלואים בתוך הבית שלהם בגלל מגבלות הנסיעה. בחו”ל המספרים קצת יותר נמוכים אך ההשפעה ניכרת גם כן, כאשר 48% העידו כי הסיטואציה השפיעה על בריאותם ו-47% טענו שהרגישו כלואים בביתם.

 

74% מהישראלים אומרים שלטייל חשוב להם כעת יותר מאשר לפני פרוץ המגיפה (64% בקרב מטיילים בעולם). עד כדי כך, שכמעט שלושה רבעים מהם (71% בקרב ישראלים ומטיילים גלובליים) אפילו הרחיקו לכת ואמרו שהם מעדיפים לצאת לחופשה ב-2021 מאשר למצוא אהבה אמיתית. היו גם כאלה שהעידו כי הם מעדיפים לטייל על פני הצלחה בעבודה, ומבחינתם הם אפילו יבחרו לצאת לחופשה מאשר לקבל קידום במקום העבודה (67% ישראלים ו-66% גלובליים).

 

יותר ממחצית מהמטיילים הישראלים (52%) והגלובליים (53%) ניצלו את הזמן הפנוי שהיה להם בבית כדי לתכנן נסיעות עתידיות. כמחצית מהם (ישראלים – 49% וגלובליים – 45%) קיבלו גם ימי חופשה נוספים בזמן הזה, אותם הם משתוקקים לנצל לחופשה ארוכה יותר ב-2021. בזמן שהם חולמים על החופשה הבאה שלהם, שלושה רבעים מהישראלים (76%) וכשישה מתוך עשרה (61%) מהמטיילים הגלובליים בטוחים שהם יצליחו להשיג חופשה שתביא אותם לביקור ביעד עם חוף במהלך קיץ 2021. 17% מהישראלים אומרים שחופשה רגועה על החוף או טיול ספא יהיו סוגי החופשה הראשונים שהם יבחרו בהם כאשר יהיה בטוח לטייל שוב בעולם (23% בקרב מטיילים גלובליים). כמו כן, לאחר שנה כל כך מתישה, 13% מהישראלים אמרו שיבחרו בחופשה אורבנית בעיר ורק 7% אמרו שיזמינו לעצמם חופשה פעלתנית. בקרב המטיילים בעולם רק 6% יזמינו טיול אקטיבי ואפילו פחות (5%) אמרו שחופשה בעיר עדיפה מבחינתם. 

 

מאמץ משותף למען מטרה משותפת

כדי לסייע למטיילים לגלות מחדש ובבטחה את היעדים שהם משתוקקים להגיע אליהם, נראה שיש הסכמה כוללת שממשלות, המטיילים עצמם והאקוסיסטם הרחב של תעשיית התיירות צריכים לעבוד בצורה הרבה יותר משותפת.  

בעקבות ההשפעה שהייתה לנגיף הקורונה על ענף הנסיעות, 93% מהמטיילים הישראלים ו-95% מהגלובליים חושבים שצריך לתמוך בתעשייה כדי שתעמוד שוב על רגליה. יותר משני שלישי מהישראלים (69%) וכשני שליש מהמטיילים בעולם (66%) מאמינים שתמריצים פיננסיים ממשלתיים נדרשים כעת כדי לסייע להתאוששות התעשייה, בעוד שרובם גם דואגים שהתעשייה לא תשרוד אם היא לא תקבל תמיכה בדמות מענקים ממשלתיים (62% – ישראלים, 56% – גלובליים). במונחים של תקנות מעשיות יותר, 79% מהישראלים ו-72% מהמטיילים בעולם קובעים שנדרשת גישה רחבה יותר לביצוע בדיקות קורונה לפני נסיעות וטיולים, ו-74% ו-70% בהתאמה אומרים שממשלות צריכות לשתף פעולה עם ארגוני וספקי טיולים ונסיעות כדי לקבוע סטנדרטים עקביים וברורים יותר. 

בעוד ש-70%** משותפי האירוח של Booking.com שהשתתפו בסקר מפגינים אופטימיות זהירה לגבי עתיד העסק שלהם, הם שותפים לדעה של המטיילים לפיה התעשייה זקוקה לתמיכה, שכן רובם רוצים לראות את הממשלות ברחבי העולם עושות יותר בעתיד כדי לתמוך בתעשיית הטיולים והנסיעות במהלך המשבר המתמשך של נגיף הקורונה. שלושה תחומים מרכזיים שיש לטפל בהם, לפי מקומות אירוח מכל הסוגים והגדלים, הם סטנדרטים בינלאומיים עקביים יותר בכל הנוגע לייעוץ וחוקים בתחום הטיולים והנסיעות, האצת תוכניות הפריסה של החיסונים וגישה רחבה יותר לבדיקות קורונה לפני נסיעות. במקביל לכך, בזמן ש-62%** מספקי האירוח מצפים לראות עלייה בעניין שמביעים המטיילים בכל הנוגע לטיולים בשנת 2021, הם ממשיכים לעשות את חלקם כדי להבטיח שאותם מטיילים ירגישו בטוחים, כאשר כמעט 70%** חיזקו את אמצעי הבריאות והבטיחות במקומות האירוח ושיפרו את סטנדרט הניקיון של נכסיהם.

ספקי לינה אינם היחידים שמוכנים להפשיל שרוולים ולתרום לשינוי, כאשר 64% מהמטיילים הישראלים העידו כי הם מוכנים לקבל עליהם החלטה לפיה הם יוכלו לצאת לטייל רק אם תהיה באפשרותם היכולת להוכיח כי הם חוסנו. בעולם הנתון יחסית דומה כאשר 60% מהמטיילים הגלובליים ציינו כי הם מוכנים למחויבות זו. כמו כן, 71% מהמטיילים הישראלים ו-73% מהגלובליים מוכנים לקבל את הצורך לעטות מסכת פנים בזמן החופשה והנסיעות, ו-64% מהישראלים, לצד 63% מהמטיילים בעולם, ציינו כי הם מוכנים אפילו לתמוך באיסור שאומר – “אין מסכה – אין נסיעות” (אלא אם יוחלט על פטור). קרוב לשני  שליש מהישראלים (64%) אמרו כי יהיו מוכנים לנסוע ולטייל רק בקבוצות קטנות של שניים עד שישה אנשים, בדומה לנתון של 66% בקרב המטיילים הגלובליים.

 

כדי לתמוך בתעשיית הטיולים והנסיעות באופן ישיר יותר, 17% מהמטיילים הישראלים והגלובליים מתכננים להשתמש בזיכויים או שוברים שצברו מהזמנות שבוטלו במקום לבקש החזר כספי, ו-14% מהמטיילים הישראלים (17% מהגלובליים) ציינו כי יקנו שוברים לבני משפחה וחברים כדי שיוכלו להשתמש בהם כאשר יהיה בטוח לנסוע שוב. בינתיים, 21% מהישראלים מתכננים לבחור בזמן הקרוב יעדי חופשה שיש בהם פחות מבקרים (31% בקרב מטיילים בעולם) ו-31% מהם (27% מהגלובליים) רוצים להזמין מקומות לינה עצמאיים או מקומות לינה בעיר מגוריהם או בסמוך לה כדי לתמוך בעסקים מקומיים (14% ישראלים, 20% גלובליים).

 

ד”ר איציק מזרחי, מנהל בוקינג ישראל, אמר: “חברת Booking.com אופטימית שבשלב מסוים בעתיד הלא כל כך רחוק, כל אחד יוכל שוב להיות מסוגל לטייל בעולם ולחוות אותו יחד עם אחרים. בזמן שאנחנו מתחילים לראות את האור בקצה המנהרה, אנחנו ממשיכים להיות מחויבים לתמוך בכל אחד במסע החזרה לטיולים, כאשר הדבר יהיה שוב בטוח, ועובדים יחד עם כל הגורמים בתעשיית התיירות כדי להבטיח את התאוששותה לקראת עתיד טוב ומוצלח יותר. יחד עם המשימה שלנו להקל על כולם לחוות את העולם, כשיגיע הזמן לגלות את המקומות, התרבויות והחוויות שכולנו חלמנו עליהם, נבטיח שתוכלו למצוא אותם ב-Booking.com”.

 

הגיבו לכתבה

נוקד קפיטל | Noked Capital

נוקד קפיטל | Noked Capital

מידע כללי אתר החברה: www.noked-capital.co.il שם חברה נוקד קפיטל בע”מ שם באנגלית NOKED CAPITAL LTD מספר חברה 514956846 סוג ארגון חברה סוג תאגיד ישראלית חברה

קרא עוד »
דילוג לתוכן