יום שלישי, 5 ספטמבר, 2023

מאוחדת השיקה את העמדה הנגישה הראשונה בעולם לבדיקות קורונה

העמדה המאפשרת בדיקה ממוגנת גם לרתוקים לכיסאות גלגלים. פותחה בשיתוף עם צה”ל ויוצרה ע”י מש”א, חט”ל ע”פ כל תקני הנגישות.
צילום: שקד הראל

קופת חולים מאוחדת השיקה את העמדה הנגישה הראשונה בעולם לבדיקות קורונה, המאפשרת בדיקה ממוגנת ומהירה גם לנבדקים בעלי מוגבלויות הרתוקים לכיסאות גלגלים.
העמדה הייחודית,  יוזמה של רכז הנגישות הארצי של מאוחדת, רון אייזן, נבנתה על פי כל כללי הנגישות ומאפשר עריכת בדיקות קורונה מבלי להטריח או לגרום אי נוחות לבעלי צרכים מיוחדים או מוגבלויות תנועה. לתכנון ההנדסי וייצור העמדה הנגישה חברו מש״א (מרכז שיקום ואחזקה) והחט”ל (החטיבה הטכנולוגית ליבשה) באגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה בצה”ל וחטיבת התפעול במאוחדת. 

פרוייקט נוסף שבוצע במאוחדת עם אט״ל (אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה) הוא מגן דוגמים – עמדת בדיקת קורונה המוצבת בפתחי הדלתות של מרפאות מאוחדת ומאפשרת לדוגמים לקיחת דגימה ביעילות ובמהירות מבלי לחשוף אותם לסכנת הידבקות.

 

סיגל רגב רוזנברג מנכ”לית מאוחדת ודורית גולדמן, מנהלת מחוז מרכז של הקופה, ציינו כי מאוחדת מקפידה על הענקת שירות שוויוני ומותאם אישית לצרכי הלקוחות – ולפיכך מרגע שהתברר כי עמדות הבדיקה הממוגנות הקיימות יוצרות קושי לרתוקים לכיסאות גלגלים, נרתמו צוות הנגישות ואנשי חטיבת התפעול במאוחדת כדי לגבש פתרון יעיל, נוח וכמובן כזה שעומד בכל תקני הנגישות הבינלאומיים”.

 

צילום: שקד הראל

תא״ל טל אהרון, ראש החטיבה הטכנולוגית ליבשה באגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה בצה”ל מסר כי ״במסגרת המאמץ הצה״לי לסיוע במאבק בנגיף הקורונה, פותח קונספט לבידוק המוני של חשודים בקורונה אשר הותאם לצרכי קופת חולים ״מאוחדת״. העמדה הינו פרי שיתוף פעולה בין מש”א לחט”ל (העמדה שפותחה החטיבה הטכנולוגית ליבשה באגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה, של צה”ל ויוצרה במפעל הרכב של מש”א (מרכז שיקום ואחזקה), מבוססת על מערכת על-לחץ המאפשרת לצוות בתוכה להיות ללא ציוד מיגון אישי כלל. למיטב ידיעתנו , מדובר בעמדה הראשונה בעולם בה בוצעה התאמת תכן והנגשת בדיקות לבעלי מוגבלויות (נכים בכיסא גלגלים). תא”ל אהרון מציין כי מפעל הרכב נרתם למשימה זו, ככלל משימות הקורונה האחרות וביצע את המשימה תוך ימים בודדים בעבודה מאומצת סביב השעון, במקביל לביצוע שאר משימות המפעל החשובות לתמיכה בביטחון השוטף ובמשימות זרוע היבשה השוטפות.״

תגובות לכתבה

דילוג לתוכן