יום שלישי, 5 ספטמבר, 2023

אלכוהול ג'ל ביתי

הכנת אלכוהול-ג’ל טבעי וללא חומרים מזיקים

מיכל לוין הומאופטית ומומחית בארומתרפיה, תזונה, יוגה, שיאצו ורוקחות טבעית מציעה פעילויות להורים ולילדים בתקופת הקורונה

אלכוהול ג'ל ביתי

למרות בהלת הקורונה ואיתה המרדף אחרי החיטוי הנכון והאפקטיבי אנחנו גם צריכים לזכור לשמור על הבריאות שלנו יום אחרי שהכל ייגמר ועל העור שלנו לא פחות …ולכן אני כאן כמו תמיד להאיר את עינכם ולהסביר מה מכיל האלכוהול-ג’ל והחומרי חיטוי שמסתובבים בשוק ואיך אפשר לבחור נכון ובריא יותר, ממה כדאי להיזהר והכי בטוח איך להכין בעצמכם!

אז דבר ראשון ג’ל זה בעצם מים שהוסיפו להם חומר מעבה – מתחלב כדי להפוך אותם לצמיגיים וסמיכים ומכיוון שיש הרבה מים במוצרי האלכוהול-ג’ל צריך להוסיף חומר משמר מכיוון שמים מפתחים בקטריות לכן חשוב שתקראו את הרכיבים ותראו שאין פארבנים (שאלו הם חומרי שימור רעילים). בנוסף לרוב האכוג’לים למינהם יש בישום (ריח סינטטי) וצבע כדי למשוך אותנו לקנות (רק חבל שגם הוא סינטטי). לדוגמה ג’ל בצבע סגלגל שכתוב עליו “מועשר בלבנדר” אין קשר בין הצבע ששמו במוצר לפרח לבנדר שבטבע (זו תוספת סינטטית שעלולה לגרום לכאבי ראש ואלרגיה כמו שאר חומרי בישום לא טבעיים). עוד תוספת שמוסיפים לרוב זה חומר לחותן כדי שהאלכוהול שבמוצר לא ירגיש לנו מאוד מייבש וגם כאן , לרוב, משתמשים בחומר שנקרא “פרופילן-גליקול” שהוא לחותן סינטטי שנחשד כפוגע בכליות ובכבד ועלול לגרום לגירוי בעור. וזו רק חלק מהרשימה הרעילה שמופיע שם. את החומרי חיטוי הללו אנו מורחים על הידיים ואח”כ אוכלים ונוגעים בפנים ובכלל…וזה עלול להיות בעייתי לחלק מהאנשים שלא תמיד רואים את הנזק המיידי כי זה מצטבר וגם לא תמיד עושים את הקשר בין הכאב ראש למוצר שמרחתי על הידיים…

 

מיכל לוין – טיפוח אורגני בריא

 

במתכון שהכנתי לכם כאן אני מסבירה שלב אחר שלב איך אפשר להכין בבית אלכוהול-ג’ל טבעי ובריא יותר על בסיס ג’ל אלוורה טבעי ללא צבע או ריח סינטטי ועם אלכוהול איכותי ואפילו ניחוח אמיתי!
ההמלצה שלי בנוסף היא דווקא לעבור לתרסיסי החיטוי הטבעיים שמורכבים מאלכוהול צמחי ושמנים ארומתרפיים טהורים ואז אין בכלל רעילות וזה נוח גם לידיים וגם כהתזה בחלל החדר, על הספות, המצעים והבגדים. אז בואו ניקח אחריות כפולה גם בשימוש וגם במניעה.

המתכון:

שלבי ההכנה לאלכוהול-ג’ל טבעי ממיכל לוין:

שלב 1 – בכלי בינוני נשקול 70 גרם ג’ל אלוורה טבעי (ללא ריחות או צבע סינטטי).

שלב 2 – נוסיף 60 גרם אלכוהול צמחי 96% (חשוב שיהיה לשתייה ולא סינטטי) כי אנחנו מורחים את המוצר על הידיים ואחכ אוכלים ולא רוצים משהו רעיל בפה. (ניתן להשיג בחנויות למשקאות חריפים)

שלב 3 – נוסיף כפית גליצרין צמחי שמעניק לחות טבעית (מכיוון שהאלכוהול מייבש זה מאזן את הפורמולה)

נערבב היטב הכל יחד מספר דקות (לפחות 5-6 דקות) עד לקבלת ג’ל אחיד והומוגני (בצבע מעט חלבי ומרקם סמיך)

שלב 4 – הוא אופציונלי לשדרוג הג’ל זו הוספה של שמנים אתריים טהורים (ארומתרפיים)  שיש להם יכולת חיטוי מצויינת (אנטיספטים) 7 טיפות שמן אתרי לבנדר ו 3 טיפות שמן אתרי עץ התה הידוע כקוטל חיידקים ופטריות מספר אחת. נוסיף ונערבב מעט.

נבקבק את האלכוהול ג’ל שהכנו לבקבוק לחיץ ישירות או ע”י שקית זילוף וזה מוכן! טבעי, יעיל ולא רעיל.

 

שלכם באהבה, בריאות ותקווה לחזרה מהירה לשגרה
מיכל לוין -טיפוח אורגני בריא

הגיבו לכתבה

נוקד קפיטל | Noked Capital

נוקד קפיטל | Noked Capital

מידע כללי אתר החברה: www.noked-capital.co.il שם חברה נוקד קפיטל בע”מ שם באנגלית NOKED CAPITAL LTD מספר חברה 514956846 סוג ארגון חברה סוג תאגיד ישראלית חברה

קרא עוד »
דילוג לתוכן