יום שלישי, 5 ספטמבר, 2023

בדיקות מיידיות. צילום: סופיה ישראל

בבריטניה: בדיקה מהירה יומית במקום בידוד

בריטניה נחושה לחזור לשגרה מלאה ומשיקה תוכנית ממשלתית חדשה לביצוע 40,000 בדיקות מהירות ביום עם תוצאה מיידית תוך 15 דקות למניעת בידודים בקרב אלו שהיו במגעים עם חולים. בישראל מתבצעות למגעים אלו בדיקות רגילות שעלותן פי 10 למערכת הבריאות עם תוצאה שלוקחת פי 100 זמן ומתבצעת רק כעבור 10 ימי בידוד

בדיקות מיידיות. צילום: סופיה ישראל

משרד הבריאות הבריטי הודיע על השקת תוכנית חדשה לביצוע 40,000 בדיקות מהירות ביום במימון ממשלתי, עם תוצאה מיידית בזמן אמת תוך 15 דקות. מטרת התוכנית היא מניעת בידודים בקרב אנשים שהיו במגעים עם חולים מאומתים בעיקר במסגרת קשרי משפחה ועבודה כחלק בלתי נפרד מחזרה לשגרה מלאה ופתיחת המשק. התוכנית החדשה תחל ביום ראשון ה – 9 במאי 2021 ותפעל בכל רחבי היבשת הבריטית במקביל להמשך החיסונים. במסגרת התוכנית יוכלו אנשים שהיו בקשר עם חולה מאומת ומעוניינים בכך, להיבדק בבדיקה מהירה על בסיס יומי במקום להמשיך בבידוד. אנשים ללא תסמינים בעלי תוצאה שלילית יוכלו לצאת מהבית למטרות חיוניות ולא להישאר בבידוד. הבדיקה תתאפשר במשך 7 ימים כאשר ניתן יהיה לצאת מהבידוד כבר ביום הראשון, כלומר לבצע בדיקה מהירה יומית במקום להישאר בבידוד.

.

התוכנית החדשה תתנהל כמחקר מדעי ותצטרף לתוכנית בדיקות מהירות יומית קודמת שכבר פועלת בהצלחה בבתי עסק ובתי ספר מאז דצמבר אשתקד אשר הוכיחה את יעילותה בפתיחת המשק והפחתת הצורך בבידוד, תוך גילוי מקרים חולים מאומתים שלא היו מתגלים בדרך אחרת. משתתפי התוכנית הצליחו להפחית באופן בטוח ויעיל את משך הזמן המושקע בבידוד לאחר קבלת תוצאת בדיקה יומית שלילית.

 

בישראל, לצד מבצע החיסונים האופטימי, עדיין מתבצעות לאנשים שהיו במגעים עם חולים מאומתים, בדיקות קורונה רגילות (PCR) כעבור 10 ימי בידוד שעלותן למערכת הבריאות היא פי 10 מבדיקות מהירות. בעוד תשובה של בדיקת קורונה מהירה מתקבלת בארץ כעבור 15 דקות, התוצאה מבדיקת מעבדה רגילה לוקחת בישראל פי 100 זמן (כלומר כעבור כ – 1,500 דקות שהם כ – 25 שעות).

 

נכון להיום מתבצעות בישראל בדיקות מהירות מחוץ למעבדה באמצעות מאות מכשירי סופיה ניידים שרכש משרד הבריאות והותקנו בחדרי מיון, בתי אבות, בפיקוד העורף, במשטרה, בקופות החולים בוועדת הבחירות המרכזית ובכניסה לאיים הירוקים. כל מכשיר סופיה פועל בקצב של כ -100 בדיקות בשעה. גם חברות הייטק ומפעלי ייצור כבר רכשו את הטכנולוגיה המתקדמת של סופיה במימון עצמי והם עורכים בדיקות קורונה מהירות על פי הצורך במטרה למנוע אובדן ימי עבודה.

 

במקביל לטובת התיירות והכניסה לכל המקומות הפועלים בתו ירוק הושלמה בימים אלו פריסה ארצית של תחנות לבדיקות סופיה מהירות בתשלום בסניפי ביקורופא ברחבי הארץ בעלות של 69 שקלים בלבד עם תשובה מיידית תוך 15 דקות. הבדיקה המהירה מיועדת לילדים, בני נוער ואנשים שטרם התחסנו, ומתבצעת על פי הנחיות משרד הבריאות בתל אביב, כפר סבא, ראשון לציון, אשדוד, אשקלון, ירושלים, מבשרת ציון, חיפה, טבריה, קריית שמונה ומצפה רמון. ניתן להגיע ללא הזמנת תור בשעות אחר הצהריים והערב. מידע נוסף על בדיקת סופיה מהירה בביקורופא ניתן לקבל במוקד הטלפוני המאויש 24 שעות ביממה לטלפון שמספרו 6101*

 

בנוסף ניתן לבצע גם בתל אביב בדיקת קורונה מהירה במתכונת דרייב אין, בעלות של 90 שקלים בלבד בתחנת הבדיקות המהירות הממוקמת ברחוב איינשטיין 40 בתל אביב. לאחר הדיגום יש צורך להמתין 15 דקות לקבלת תשובה מיידית אותה ניתן להציג בכל המקומות הפועלים בתו ירוק. לפני ההגעה לבדיקה חובה להתקשר או לשלוח וואטסאפ לפרמדיקים של חברת מדיצ’ק לטלפון שמספרו: 053-3451388. 

 

סופיה היא בדיקת הקורונה המהירה הראשונה בעולם שאושרה על ידי ה-FDA והמעבדה לנגיפים במשרד הבריאות. מדובר בפריצת דרך טכנולוגית שפותחה על ידי תאגיד קווידל האמריקאי, מבוססת אנטיגן, המזהה את נגיף הקורונה עם דיוק של 96.7% רגישות, 100% ספציפיות וכן בעלת יכולת לזהות את כל יתר והמוטציות בתוך 15 דקות. סופיה הפכה לספק הרשמי של משרד הבריאות עוד בעיצומה של המגיפה וצברה ניסיון של מאות אלפי בדיקות בישראל ובעולם. 

 

ה -FDA גם העניק לסופיה, אישור לביצוע בדיקות סקר יזומות שמטרתן להבטיח מניעת הדבקה בזמן אמת, קיצור ומניעת בידודים. הבדיקות מיועדות לנבדקים ללא תסמינים, עם תשובה מיידית ודיווח למשרד הבריאות. עלות הטכנולוגיה של סופיה היא עשירית מעלות בדיקת מעבדה רגילה, ללא תלות במעבדה או שינוע דגימות. 

 

ה – FDA האמריקאי אישר לאחרונה לחברת קווידל בדיקה מהירה נוספת, בצורת ערכה לשימוש ביתי עצמי, אשר ממתינה בימים אלו לאישור משרד הבריאות. הבדיקה תימכר בבתי מרקחת ורשתות פארם במחיר חסכוני במיוחד עם תשובה מידית בתוך 10 דקות בלבד. הערכה מיועדת לשימוש לבני נוער מגיל 14 ולילדים מגיל שנתיים בסיוע אדם מבוגר. פיענוח הבדיקה מתבצע על גבי מקלון פשוט מקרטון הדומה לסטיק של בדיקות סוכר ושתן. 

הגיבו לכתבה

נוקד קפיטל | Noked Capital

נוקד קפיטל | Noked Capital

מידע כללי אתר החברה: www.noked-capital.co.il שם חברה נוקד קפיטל בע”מ שם באנגלית NOKED CAPITAL LTD מספר חברה 514956846 סוג ארגון חברה סוג תאגיד ישראלית חברה

קרא עוד »
דילוג לתוכן