יום שלישי, 5 ספטמבר, 2023

אילוסטרציה

את נראית נהדר ולא צריכה שום תיקון או שיפוץ

המנתחים הפלסטיים ירסנו את העיסוק המופרז בנראות תוך שמירה על איזון נכון בין טיפול בצרכי הגוף מול צרכי הנפש “אנו המנתחים הפלסטיים נדרשים להיות שומרי הסף של השפיות. קידוש קיצוני של הנראות הוא תהליך פסול שיש לזהות ולצמצם”.

אילוסטרציה

עיתון הרפואה מבית ההסתדרות הרפואית, הוציא גיליון מיוחד בנושא הכירורגיה הפלסטית והרפואה האסתטית בישראל.
הגיליון מהווה חלק מתוך תהליך שינוי בתכנית ההתמחות ובקרת ההישגים אשר מוביל האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית, ביחד עם המועצה המדעית של ההסתדרות הרפואית, אשר רואה במנתח הפלסטי המומחה כגורם אחראי, מקצועי ומרסן של העיסוק המופרז בנראות בקרב הציבור הרחב.
מדובר בגיליון אוגוסט 2020 של כתב העת “הרפואה”, הרואה אור מאז שנת 1919 ונשלח לרופאים מדי חודש על ידי ההסתדרות הרפואית בישראל. מטרתו העיקרית של כתב העת היא לעדכן את ציבור קוראיו במתרחש בכל תחומי הרפואה בארץ ובעולם. את המאמרים המתפרסמים בו כותבים מיטב הרופאים בארץ והוא מהווה מקור מידע מקיף ומהימן בכל הנוגע לרפואה בישראל.באדיבות האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית הרפואה
במאמר הפתיחה של הגיליון, מסבירים ד״ר מאיר כהן, ד״ר רון עזריה וד״ר רועי ענבר כי: “טכנולוגיית המידע, הפכה את המדיה הדיגיטלית החזותית למרכיב מרכזי בתקשורת בין בני אדם. במדיה החברתית הפכה הנראות בכלל והמראה הצעיר בפרט, לגורם מרכזי בהגדרת הפרט ולצורך קיומי חברתי. ניתן לומר כי למרבית האנשים יש היום זהות דואלית, דמות ממשית אחת ברת קיימה ומנגד דמות דיגיטלית וירטואלית. אנו המנתחים הפלסטיים נדרשים להיות שומרי הסף של השפיות. קידוש קיצוני של הנראות הוא תהליך פסול שיש לזהות ולצמצם. השינוי שהוביל האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית ביחד עם המועצה המדעית, רואה במנתח הפלסטי המומחה כמי שהוא הגורם האחראי, המקצועי והמרסן של עיסוק מופרז בנראות. ״את או אתה נראים נהדר ולא צריכים שום תיקון או שיפוץ״ – היא התשובה הנכונה שיש לתת למרבית הפונים למרפאות של חברות וחברי האיגוד. זה הדגש הראשון שאנחנו כאיגוד מדעי מעבירים לחברי האיגוד בתקופת ההתמחות ואחריה”.
עוד מציינים הכותבים, ד״ר כהן, ד״ר עזריה וד״ר ענבר כי: “מרבית העיסוק של הכירורגיה הפלסטית הוא בטיפול, שיחזור ושיקום מטופלות ומטופלים המתמודדים עם סרטן העור, סרטן השד, ירידה דרמטית במשקל וכוויות. מנגד, החלק הצבעוני של המקצוע הוא הרפואה האסתטית המהווה רק 40% מהמקצוע. המניע לרפואה אסתטית הוא לרוב רגשי, נפשי וסובייקטיבי. שמירה על איזון נכון בין טיפול בצרכי הגוף מול צרכי הנפש הוא דגש נוסף בתחום עיסוקנו. אנחנו פועלים לחזק את המערכת הציבורית ובפרט את הטיפול בכוויות ומיקרוכירורגיה אליהם קשה לגייס מומחים צעירים. עמדתנו היא שיש להגדיר מקצועות אילו כמקצועות במצוקה בהסכם הקיבוצי הקרוב”.

ד”ר מאיר כהן, המכהן כיו”ר האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית בהסתדרות הרפואית הדגיש כי: “המילניום השלישי מאופיין בכניסה של חומרי מילוי ונוירו טוקסינים בטוחים, אולם, העלה גם שאלות בעניין בטיחות משתלי סיליקון בשד. מחקרים חדשים מראים, לראשונה, קשר סיבתי אפשרי בין משתלי סיליקון מחוספסים להתפתחות נדירה של לימפומה, כמו כן, יש עדות בספרות העדכנית לקשר, סיבתי אפשרי, בין משתלי סיליקון לבין מחלות חיסון עצמי. מנגד, מדובר גם היום באביזר בטוח מאוד לשימוש שאין לו חלופה טובה בניתוחים אסתטיים וכן במקרים של שחזור שד לאחר כריתה. גם כאן, תפקידם של המנתחים והמנתחות הפלסטיים להציג לפונות אליהם את היתרונות והחסרונות בשימוש במשתל סיליקון ולנהוג, גם כאן, בזהירות רבה לאור ההבנה שאין מדובר באביזר תמים”.
הגיליון המיוחד כולל מאמרים מגוונים בנושא כירורגיה פלסטית ואסתטית שכתבו רופאים מומחים, חברי האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית בהסתדרות הרפואית והוא יצא לאור בעריכת ד״ר יורם וולף, רופא מומחה בכירורגיה פלסטית ואסתטית, אשר כיהן כיו”ר האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית בין השנים 2015 – 2017.
לחץ כאן לגיליון המלא.

האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית בהסתדרות הרפואית הוקם במטרה להוות מסגרת ארגונית מקצועית לכ-300 הרופאים המומחים והמתמחים העוסקים בכירורגיה פלסטית ואסתטית בישראל ברפואה הציבורית והפרטית ולפעול לקידום ופיתוח המקצוע בתחום הטיפול, ההוראה והמחקר.
רופאי האיגוד מטפלים בשחזור מומים מולדים, שחזור שד, עור ורקמות, ניתוחי פציעות מורכבות, נפגעי כוויות, ריפוי פצעים, מיקרוכירורגיה נוירו-וסקולרית, כירורגיה פלסטית ורפואה אסתטית.
מומחה בכירורגיה פלסטית הוא רופא שלאחר קבלת הרישיון לעסוק ברפואה כללית בישראל בחר להמשיך את הכשרתו ולהתמחות בענף הרפואי הנקרא כירורגיה פלסטית ואסתטית, השלים את תקופת ההתמחות שנמשכה 6 שנים, עמד בהצלחה בכל הדרישות הכרוכות בה וקיבל ממשרד הבריאות תעודת רופא מומחה בתחום זה. כך שבחלוף כ–13 שנה מתחילת לימודיו הפך לרופא מומחה לכירורגיה פלסטית שמביא עמו אל שולחן הטיפולים ניסיון רב, הכשרה מעמיקה ויכולת למנוע מראש סיבוכים ואף לטפל בהם אם חלילה קרו.
האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית בהסתדרות הרפואית, מטפח קשרים עם ארגונים בינלאומיים העוסקים בניתוחים פלסטיים ומתעדכן בחידושים ומגמות במטרה ליישמם בארץ. כחברי איגוד יכולים להצטרף רופאים ורופאות בעלי תואר מומחה בכירורגיה פלסטית. האיגוד מפעיל עמוד פייסבוק וכן אתר אינטרנט פתוח לציבור הכולל את רשימת המומחים וממליץ להיכנס אליו לפני ההחלטה על ביצוע ניתוח.

הגיבו לכתבה

נוקד קפיטל | Noked Capital

נוקד קפיטל | Noked Capital

מידע כללי אתר החברה: www.noked-capital.co.il שם חברה נוקד קפיטל בע”מ שם באנגלית NOKED CAPITAL LTD מספר חברה 514956846 סוג ארגון חברה סוג תאגיד ישראלית חברה

קרא עוד »
דילוג לתוכן