יום שלישי, 5 ספטמבר, 2023

זיו מנדל צילום סאם יעקובסון

אלפי נפגעי תעסוקה בדרך להייטק

רבים מתוכם יוכשרו על ידי ג’ון ברייס בתכנית בזק בת חודשיים

זיו מנדל צילום סאם יעקובסון

במכללת ג’ון ברייס הדרכה מעידים כי מאז השיקה הרשות לחדשנות את תכניות ההסבה וההכשרה המקצועיות החדשות לענף ההייטק, הגיעו למכללה כבר עשרות פניות מנפגעי תעסוקה שמבקשים להירשם לקורסי הכשרה שונים. להערכתם, על פי קצב הביקוש עוד מאות פניות צפויות להגיע בימים הקרובים. ג’ון ברייס, זרוע ההדרכה של מטריקס, נמנית בין גופי ההדרכה שנבחרו לקבל מימון מרשות החדשנות עבור בניית תכניות הסבה והכשרה מהירות להייטק, במטרה לחזק את ההון האנושי בתעשייה הישראלית בשעת המשבר הנוכחית ולסייע לאלפי המובטלים שנפלטו משוק התעסוקה לחזור למעגל העבודה ולהשתלב בתפקידים טכנולוגיים. רשות החדשנות תשקיע בתוכנית כ-139 ₪ מיליון שקלים. 

במסגרת התוכנית יופעלו עשרות מסלולי הכשרה ברמות שונות ובמהלכם יוכשרו אלפי עובדים לתפקידים טכנולוגיים מבוקשים בתעשייה. מאות מתוכם עתידים להשתלב בקורסי ההדרכה של ג’ון ברייס אשר מתמקדים במתן הכשרה לאנשים בעלי רקע טכנולוגי וראלי, שנפלטו מתפקידים טכנולוגיים בשוק העבודה במהלך המשבר, ומעוניינים להעמיק ולשדרג את היכולות הטכנולוגיות שלהם כדי לחזור לתפקידים אטרקטיביים ומבוקשים בשוק. הקורסים מתאימים גם לחיילים משוחררים בעלי רקע טכנולוגי או בוגרי תארים טכנולוגיים ללא ניסיון שאינם מצליחים להשתלב בתעשייה, מאחר והקורסים מספקים להם רכיב נוסף של פרקטיקה וניסיון מעשי שיסייעו להם למצוא עבודה בענף. 

עוד בטרם המשבר חווה ענף ההייטק מחסור של אנשי טכנולוגיה איכותיים ומקצועיים כאשר משרות טכנולוגיות רבות נותרו ללא איוש. במהלך התקופה האחרונה, ארגונים רבים הבינו כי הם מוכרחים להשקיע במשאבים טכנולוגיים כדי לקחת חלק בתהליכי הטרנספורמציה הדיגיטלית שנכפו עם המעבר לפעילות במרחב הווירטואלי, מה שהעצים עוד יותר את הביקוש לאיוש משרות טכנולוגיות. בין ההכשרות בג’ון ברייס במסגרת התכנית ניתן למצוא קורסי פיתוח בשפות שונות, בודקי תוכנה, מעצבי חווית משתמש (UX/UI), הכשרת נותני תמיכה טכניים, מקצועני סיילפורס (Saleforce), מנהלי רשתות (CCNA) ועוד. 

ההכשרות שנמנות בתוכנית הרשות לחדשנות הן הכשרות מהירות ואינטנסיביות על מנת לסייע למשק לשקם את עצמו במהירות. הקורסים של ג’ון ברייס מתפרסים על תקופה של בין חודש לחודשיים (150-180 שעות אקדמיות) וכוללים ימי לימודים מלאים, עם דרישה לבצע משימות לימוד נוספות גם מהבית. ההרשמה וההשתתפות בקורסים מותנות במעבר של מבחני התאמה אשר בוחנים את הרקע הראלי הנדרש להשתתפות בקורס. מסיימי הקורסים יקבלו ליווי צמוד בכל תהליך חיפוש העבודה באמצעות ג’ון ברייס טאלנט, מחלקת השמה ייעודית שמפעילה המכללה. המחלקה מציעה שירותי ייעוץ והכוונה, מגוון סדנאות הכנה לראיונות עבודה, סיוע בכתיבת קורות חיים ושירותים תומכים נוספים.

זיו מנדל, מנכ”ל ג’ון ברייס הדרכה ומטריקס גלובל, אמר: “תכנית זו מושקת בטיימינג אידיאלי עם התקווה של חזרת המשק לשגרה בקרוב. מדובר בתכנית שתסייע למאות אנשים לחזור למעגל העבודה בהקדם ותניע מחדש את מנוע הצמיחה של המשק הישראלי כולו – ענף ההייטק. מסלולי ההכשרות המהירים המוצעים בג’ון ברייס נבנו מתוך היכרות מעמיקה עם השוק וצרכיו העכשוויים על מנת לספק לתעשיית ההייטק מאות עובדים בעלי ידע בטכנולוגיות המתקדמות היותר, מה שיאפשר להתמודד בצורה מהירה ואפקטיבית עם הדרישות והגידול בביקושים שהוליד עידן הקורונה”. 

להגשת מועמדות ובדיקת זכאות לתכנית ההכשרה ללא עלות>>>

הגיבו לכתבה

נוקד קפיטל | Noked Capital

נוקד קפיטל | Noked Capital

מידע כללי אתר החברה: www.noked-capital.co.il שם חברה נוקד קפיטל בע”מ שם באנגלית NOKED CAPITAL LTD מספר חברה 514956846 סוג ארגון חברה סוג תאגיד ישראלית חברה

קרא עוד »
דילוג לתוכן