עמדת שירותי ממשלה דיגיטלית (ראשונה בשירות עצמי) הוצבה לאחרונה בסניף סופר פארם באופקים. העמדה תספק מידע ושירותים בנושאים הקשורים במשרד התחבורה (כמו חידוש רישיונות נהיגה ורכב), ברשות האוכלוסין (תשלום דרכון ביומטרי, הנפקת ספח תעודת זהות, שינוי כתובת וכו’), במשרד לביטחון פנים (תשלום אגרות כלי ירייה) ובנושאים נוספים. בנוסף, יוכלו התושבים לגלוש מהעמדה באתר האינטרנט העירוני ולצרוך שירותי אונליין שמספקת העירייה.
העמדה הדיגיטלית היא מיזם משותף של משרד הדיגיטל הלאומי והרשות המקומית. מטרת הפרויקט היא להנגיש את האמצעים הדיגיטליים לכלל התושבים, לקדם ביצוע פעולות שונות ללא תור מול הממשל, ולתת מענה לאוכלוסיות עם אוריינטציה דיגיטלית נמוכה. במהלך החודשים האחרונים עסק משרד הדיגיטל בהרחבת השירותים הניתנים בעמדות השירות. אותן עמדות שירות עצמי מאפשרות כאמור לאזרח לקבל שירותי ממשלה מקצה לקצה, עד לקבלת תוצר השירות הסופי )הדפסה ו/או אישור תשלום בעמדות החדשות והמשודרגות, שיהיו מונגשות גם לבעלי מוגבלויות).
“אני שמח על כך שהמיזם הגיע לאופקים על מנת לתת שירות מיטבי ויעיל לתושבי העיר”, אמר ראש עיריית אופקים, איציק דנינו. “אני רוצה להודות לשר הדיגיטל היוצא, דודי אמסלם, ולצוות משרדו ומעריך מאוד את דאגתו לרווחת תושבי העיר. אמשיך לקדם יוזמות דיגיטליות חברתיות המסייעות לצמצום פערים ובמטרה להדק את הקשר הדיגיטלי בין הרשות לבין משרדי הממשלה, לרווחתם ותועלתם של תושבי העיר”.
בעתיד יוצבו עמדות נוספות במקומות מרכזיים בעיר, על מנת לספק מתן שירותים דיגיטליים לתושבי כלל השכונות.