יום שלישי, 3 אוגוסט, 2021

טחינה גולמית רגילה ומלאה אחוה צילום דרור קליש

זינוק של עשרות אחוזים במחירי הטחינה של כלל היצרניות הישראליות – חברת “אחוה” היחידה ששומרת על מחיר נמוך באופן קבוע

טחינה אחוה מוצעת במחיר של 8-10 בכל רשתות המזון, פער של 30% לעומת מותגי טחינה אחרים
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב skype
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב print

טחינה גולמית רגילה ומלאה אחוה צילום דרור קליש

טחינה גולמית של מותגי אל ארז וטחינה ירושלים נמכרים בכ-15.90 ₪ ליחידה במשקל 500 גרם, טחינה בארכה נמכרת במחיר של 13.90 ₪ וטחינה קארוון נמכרת ב-14.90 ₪. טחינה אחוה מוצעת במחיר של 8-10 בכל רשתות המזון, פער של 30% לעומת מותגי טחינה אחרים • יובל מלאך, סמנכ”ל השיווק והמכירות של חברת “אחוה”: “עליית מחירים לא מוצדקת ללא התחשבות במצב הכלכלי הקשה השורר בתקופת הקורונה

יובל מלאך סמנכל שיווק אחוה צילום יעל האן
יובל מלאך סמנכל שיווק אחוה צילום יעל האן

גל ההתייקרויות של מוצרי המזון בשוק הישראלי, לא פוסח גם על מוצרי הטחינה. לאחר ששמרו על מחיר נמוך במהלך חגי תשרי, מייקרות כל יצרניות הטחינה הישראליות את מחיריהן בעשרות אחוזים. לדברי גורמים בשוק, עד לאחרונה ניתן היה להשיג טחינה גולמית באריזת חצי קילו בפחות מעשרה שקלים, כיום עומד המחיר הממוצע על כ-13 ₪. מדובר בזינוק של עשרות אחוזים במחירי הטחינה בכל הרשתות הקמעונאיות ברחבי הארץ. היחידה ששומרת על מחיר טחינה נמוך היא חברת “אחוה”, הממשיכה למכור טחינה גולמית במחיר של 9.90 ₪ ומטה, מזה כשנה.

מבדיקה שנערכה עולה, כי טחינה של מותג בארכה, נמכרת במחיר של 13.90 ₪ ברשתות ויקטורי, רמי לוי, חצי חינם ויינות ביתן. טחינה אל ארז נמכרת ב-14.90 ₪ ברשתות רמי לוי ויינות ביתן ובמחיר של 15.90 ₪ בויקטורי ובחצי חינם. טחינה ירושלים נמכרת ב-12.90 ₪ ברשת חצי חינם, ב-14.90 ₪ ביינות ביתן וב-15.90 ₪ ברשת ויקטורי. טחינה הנסיך נמכרת ב-12.90 ₪ בחצי חינם וביינות ביתן, ומדובר בטחינה באריזת 450 גרם בלבד. טחינה קארוון נמכרת ברשת חצי חינם במחיר של 14.90 ₪. טחינה אחוה לעומת זאת, נמכרת במחיר של 8 – 10 ₪ במרבית הרשתות, פער של כ-30% לעומת המותגים האחרים. 

לדברי יובל מלאך, סמנכ”ל השיווק והמכירות של “אחוה“, “החל מפרוץ משבר הקורונה הנהגנו מדיניות מוזלת נוספת על זו הקבועה של המפעל, והצענו את כל תוצרת אחוה, מאפים, טחינה, חלוה ומוצרי סירופ לשתייה, במחירים זולים בעשרות אחוזים אל מול יצרנים מתחרים, וזאת על מנת לתמוך בציבור בשעתו הקשה. יתר היצרנים הזדרזו להעלות מחירים ולבטל הנחות מיד עם תום החגים, ללא התחשבות במצב הכלכלי הקשה השורר בתקופת הקורונה. סוף המשבר טרם נראה באופק, בעיות כלכליות רבות צפות אצל חלק גדול של האזרחים, ואנו לא רואים סיבה להעלות מחירים דווקא בתקופה זו”. לדבריו, החלטת יצרניות הטחינה להעלות עכשיו את מחיריהן תמוהה ולא מוצדקת.

הגיבו לכתבה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב skype
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב print
דילוג לתוכן