יום שלישי, 2 נובמבר, 2021

קרדיט: Booking.com

האירופאים מעדיפים לראות את יריביהם המושבעים מנצחים ביורו 2020 מאשר לוותר על החופשה הבאה שלהם

לקראת יורו 2020 (או 2021) חברת Booking.com ערכה סקר שמציג תובנות שמשלבות בין עולם הכדורגל לעולם התיירות.
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב skype
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב print

קרדיט: Booking.com

המחקר שהוזמן על ידי Booking.com, שותפת האירוח והאטרקציות הרשמית של יורו 2020™, הראה שלאחר למעלה משנה של הגבלות כתוצאה מהקורונה, כמעט שני שליש מהאוהדים האירופאים (63%) מעדיפים לראות את היריבה הכי גדולה שלהם מנצחת בטורניר הקרוב, מאשר לוותר על החופשה הבאה שלהם.  בתוך כך, רוב אוהדי הכדורגל האירופאים כבר התחילו לחשוב על היעד לחופשה הבאה שלהם, כשהגבלות הנסיעה כתוצאה מהקורונה יבוטלו: כשמונה מכל עשרה (83%) אוהדים אישרו שהם מתכננים לטייל בשנה הבאה, כל עוד זה יהיה בטוח.

  • גרמניה היא היריבה המרכזית בעיני רוב האירופאים (38%).
  • לצד מגבלות הנסיעה, 71% מהאוהדים האירופאים אמרו שצפייה במשחק באצטדיון לצד אוהדים של הקבוצה היריבה היא החלק הטוב ביותר של החוויה במגרשים.
  • 84% מהאוהדים אירופאים חושבים שאוהדים שמבקרים במדינה יוצרים אווירה מיוחדת במדינה או בעיר שמארחת את המשחק.
  • רוב האירופאים (40%) אמרו שלאוהדים מאנגליה יש את השירים הכי טובים (40%).
  • האוהדים האירופאים הכי אוהבים לבקר בצרפת (45%).
  • שליש מהאוהדים האירופאים (67%) אמרו שהם יריבים על המגרש, אבל חברים מחוצה לו.

 

קרדיט: Booking.com
קרדיט: Booking.com

 

לקראת פגישתן של 24 נבחרות הכדורגל המובילות באירופה בטורניר המיוחד יורו 2020™, אוהדי כדורגל אירופאים רבים (38%) ציינו את גרמניה בתור היריבה המרכזית שלהם, ואחריה הם ציינו את צרפת (30%), ספרד (22%) ואנגליה (21%).

למרות הכמות הגדולה של הקנטות ועקיצות נלהבות בין אוהדי כדורגל אירופאים, לפי המחקר של Booking.com, שני שליש מהאוהדים האירופאים (67%) אמרו שהם יריבים על המגרש אבל חברים מחוצה לו, ושמונה מכל עשרה (85%) הסכימו שלאוהדי כדורגל בכל רחבי העולם יש הרבה במשותף. בנוסף, יותר ממחצית מהאוהדים האירופאיים (51%) אמרו שאוהדים של קבוצות כדורגל שונות עדיין יכולים להסתדר אחד עם השני.

טורניר יורו 2020™ יוצא לדרך ביום שישי (11 ביוני) ברומא, ויכלול משחקים ב-11 ערים אירופאיות. הגמר יתקיים באצטדיון ומבלי באנגליה ביום ראשון, ב-11 ביולי. בכל משחק יהיו אוהדים באצטדיון, אבל בגלל הגבלות התנועה כתוצאה מהקורונה, הקהל המצומצם יורכב ברובו מאוהדי הקבוצות של המדינות המארחות, לפחות בשלב הבתים.

מבחינת אוהדים רבים, הנסיעה לראות את הקבוצה שלהם משחקת נמצאת בראש סדר העדיפויות, אבל המחקר של Booking.com חשף שהנסיעות האלה לחוץ לארץ חשובות לאוהדים לא רק בגלל מי שמנצח על המגרש. כמעט שלושה רבעים מהאוהדים האירופאים (71%) אמרו שצפייה במשחק באצטדיון לצד אוהדים של הקבוצה היריבה היא החלק הטוב ביותר של החוויה במגרשים, ושלושה מכל חמישה אוהדים (60%) נוסעים למשחקים כדי ליהנות מהאווירה שנוצרת מהישיבה לצד אוהדים של הקבוצה היריבה. 

רוב האוהדות והאוהדים של קבוצות מתחרות מסכימים שהם יתגעגעו לאוהדים של הקבוצות היריבות ממדינות אחרות בקיץ הזה. שמונה מכל עשרה אוהדים אירופאים (84%) חושבים שאוהדים שמבקרים במדינה יוצרים אווירה מיוחדת במדינה או בעיר שמארחת את המשחק. 

האוהדים האנגלים הכי יחסרו ליריבים האירופאים שלהם. יותר מעשירית מהאוהדים האירופאים (12%) אמרו שהם הכי יתגעגעו לאוהדים מאנגליה, ואחריהם ברשימה נמצאים אוהדים מגרמניה, ספרד ואיטליה. יותר משליש מהאוהדים האירופאיים (40%) אמרו שלקהל האוהדים האנגלי יש את השירים הכי טובים, ושהכי כיף להיות בסביבתם (39%), ורבע מהאוהדים (24%) אמרו שהם חושבים שהם מספקים את העקיצות וההקנטות הכי טובות.

המשימה של Booking.com היא לעזור לכולם ולכולן לחוות את העולם, ולכן החברה תעזור לאוהדי כדורגל למצוא את מקום האירוח המתאים בערים שמארחות את הטורניר, שבהן התיירות מותרת. יחד עם זאת, בגלל שמגפת הקורונה לא מאפשרת לרוב אוהדי הכדורגל להיפגש פנים מול פנים במשחקים השנה, Booking.com תחבר אוהדים יריבים באופן וירטואלי, ברשתות החברתיות. היא תאפשר להם לתקשר, לחלוק חגיגות של שערים, לדבר על משחקים ולספק פרשנות לכל אורך הטורניר באמצעות התיוג RivalsReUnited#.

 

קרדיט: Booking.com
קרדיט: Booking.com

 

אף על פי שרוב אוהדי הכדורגל יצפו במשחקים בסלון הנוח שלהם, או במסך הגדול בפאב המקומי, הרבה מהם כבר חושבים על הנסיעה הבאה שלהם מחוץ למדינה, ברגע שהדבר יתאפשר. שתי חמישיות מהאוהדים האירופאים (38%) אמרו שהסיבה העיקרית שבגללה הם רוצים לנסוע לחו”ל כשההגבלות יסתיימו, היא כדי להירגע ולהתרענן. שליש (33%) אמרו שהם רוצים לגלות תרבויות חדשות, ורבע (25%) אמרו שהם רוצים לצאת להרפתקה ולברוח מהשגרה שלהם. 

צרפת היא המדינה שהכי הרבה אוהדים אירופאיים ביקרו בה: כמעט חצי מהאוהדים (45%) הגיעו אליה לביקור. ספרד היא הבאה ברשימה (43%), ואחריה גרמניה (41%) ואנגליה (37%).

אריין דייק (Arjan Dijk), סגן נשיא בכיר ומנהל שיווק ראשי ב-Booking.com, אמר: “אנחנו יודעים שאירועי ספורט כמו יורו 2020™ הם אחת מהסיבות המרכזיות שבגללן אנשים נוסעים ומטיילים. 90 דקות מרגשות על המגרש משתלבות עם ההזדמנות לחוות מדינות ותרבויות אחרות ולהצטרף למקומיים. עם זאת, לאוהדים רבים השנה אין אפשרות לנסוע ולטייל, בגלל הגבלות הנסיעה בעקבות הקורונה. המחקר שלנו הראה שההגבלות על הנסיעות השפיעו על אוהדי הכדורגל האירופאים בצורה כל כך חזקה, שהם מעדיפים לראות את היריבה הגדולה ביותר שלהם מנצחת ביורו 2020™ מאשר לוותר על החופשה הבאה שלהם”. 

“נראה שאוהדים מקבוצות מתחרות, שהיריבות שלהם יכולה להיות מתוחה במהלך כל המשחקים החשובים, נמצאים באותו הצד כשמדובר על תיעדוף החופשות שלהם. המחקר שלנו, יחד עם נתוני נסיעות, הראה שמערכות היחסים בין אוהדים לא מתמקדות רק בשאלה מי מנצח, ושרבים מהם יותר חברים מיריבים. בגלל זה חשוב לנו לעודד את האוהדות והאוהדים האלה, שלא יכולים להיפגש פיזית, להתחבר דרך RivalsReUnited# ולשתף את כל הרגעים הבלתי נשכחים, שהם בטוח יחוו במהלך החודש הבא.”

 

מתודולוגיה

המחקר ‘אוהדי כדורגל אירופאי’ הוזמן על ידי Booking.com ובוצע באופן עצמאי בקרב מדגם של 11,341 אוהדי יורו 2020™ מגיל 18 ומעלה, ביותר מ-15 שווקים שונים.  פירוט המדגם והחלוקה לשווקים אירופאיים: בלגיה (715), קרואטיה (864), דנמרק (750), צרפת (700), גרמניה (661), איטליה (871), הולנד (674), רוסיה (715), ספרד (853), שוודיה (694), אנגליה (684), סקוטלנד (695), ויילס (693), טורקיה (866) ופורטוגל (906). עבודת השטח נעשתה בין 29 במארס ו-13 באפריל 2021.

הגיבו לכתבה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב skype
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב print
דילוג לתוכן