בשורה לתושבי אופקים בקרוב יצומצמו משמעותית זמני ההמתנה בסניפי הדואר בעיר. אחרי פיילוט מוצלח בן חודשיים, חברת דואר ישראל הרחיבה במהלך חודש פברואר את שירות זימון תור מראש לעשרות סניפי דואר נוספים, בהם בסניף הדואר ברחוב גולומב 1 אופקים . החל מינואר מתאפשרת ההגעה לסניפים רבים ברחבי הארץ, רק בהזמנת תור מראש, באמצעות אתר החברה, (www.israelpost.co.il) באפליקציה בנייד, או בשיחה טלפונית למוקד 171.
שירותי הדואר לתושבי העיר אופקים ניתנים כיום באמצעות 5יחידות : 2 יחידות דואר ובנוסף 3 מרכזי מסירה לרווחת תושבי העיר. מעתה תתאפשר כאמור ההגעה גם לסניף הדואר ברחוב גולומב 1 בעיר רק באמצעות הזמנת תור מראש, על מנת לחסוך זמן ללקוחות ולהימנע מהמתנה ממושכת
בין הערים בהם תידרש הזמנת תור מראש לפני ההגעה :אופקים, מעלות,: טירת הכרמל נס ציונה, אילת ,ראשון לציון, חולון , טבריה, כרמיאל, חיפה, עפולה, דימונה, באר שבע ,ערד וסניפים נבחרים בתל אביב, ירושלים, כפ”ס, ועוד.
בני לוי, סמנכ”ל חטיבת הדואר והקמעונאות בדואר ישראל אמר “כחלק ממהלך מקיף שהחברה מבצעת לשיפור השירות, תתאפשר מחודש ינואר הגעה לשישים סניפים נוספים, בנוסף לתשעת סניפי הפיילוט, רק בהזמנת תור מראש, וזאת על מנת לאפשר ללקוחות לתכנן את מועד הגעתם, ובכך להימנע מהמתנה ממושכת בתור. מהלך זה יאפשר לנו להיערך נכון לביקושים, להסיט משאבים ליחידות עמוסות, ובכך לקצר זמני המתנה ולהגביר את שביעות רצון הלקוחות. בתקופת הקורונה הנושא הינו קריטי לצורך שמירה על הנחיות התו הסגול, ועל מנת למנוע המתנה בשטחים הציבוריים מחוץ לסניפים. במהלך השנה ובהתאם לביקושים ביחידות השונות, יתווספו מאות סניפים נוספים בהדרגה”.
במסגרת הפיילוט שבוצע בחודשים נובמבר ודצמבר השתתפו תשע יחידות שונות ברחבי הארץ, המייצגות את כלל החברה הישראלית, במרכז, בפריפריה, במגזר הערבי והחרדי. ביחידות בהן הוזמן תור מראש, המתינו המזמינים תור כשש דקות בממוצע. בחודש דצמבר שורתו 2.5 מיליון לקוחות בסניפי הדואר מתוכם כ-375 אלף הזמינו תור מראש (כ-15% מכלל המגיעים). לשם השוואה בחודש ספטמבר שורתו כ-2 מיליון לקוחות בסניפים, מתוכם הזמינו תור רק כ-200 אלף לקוחות (כ-10% מכלל המגיעים).
החל מתאריך ה- 2 בפברואר ניתן יהיה להגיע לסניף הדואר באופקים רק בהזמנת תור מראש באתר הדואר, באפליקציה בנייד או במוקד הטלפוני 171, כאשר כחלק מהערכות החברה הורחבו הקצאות התורים באתר החברה ובמוקד, על מנת לספק את הביקושים בסניפים. בנוסף יוצבו דיילות להדרכת הציבור וייתלו שלטי הסבר. חלק מהתורים ביחידות אלה יוקצו להגעה מזדמנת של לקוחות, שהינם זכאים לפטור מעמידה בתור, בכללם אזרחים ותיקים מעל גיל 80 ובעלי מוגבלויות.